בית החולים סורוקה
בית החולים סורוקהצילום: פלאש 90

בבוקר שאחרי הקטטה האלימה בין שתי משפחות ברהט בבית החולים סורוקה, ד"ר דן שוורצפוקס, מנהל חדר המיון עדיין מתקשה להירגע.

שוורצפוקס סיפר ב-103FM כי ניהל אמש את משמרת הערב והיה עד לתגרה שהתפתחה מחוץ לכותלי בית החולים. הכול התחיל, כך סיפר לאחר הגעתם של 2 פצועים מחוץ לבית החולים לחדר הטראומה. "הגיעו באופן עצמאי אחרי שקיבלו מכות וטיפלנו בהם. עברו CT והערכה נוספת. אחרי עוד חצי שעה הגיעו שני דקורים ואמרו שהם מהדשא של בית החולים. לא הבנו שיש קשר בין האירועים".

"אחרי שטיפלנו בשני הדקורים התחילה התקהלות מחוץ לחדר המיון של שתי המשפחות ואז התחיל הירי. נכנס עוזר הרופא ואמר 'יורים בחוץ'. יצאתי מהר, ראיתי את סוף הירי. אמרתי לכל האנשים בחוץ להיכנס למיון, סגרנו את הדלת וחיכינו שהמשטרה והביטחון שלנו יטפלו באנשים. באותה שעה מטופלים היו 120 אני לא מדבר על מלווים .היו בשקט מעל 200 איש במיון", הוסיף.

לדבריו, איש מהחולים במיון, לא ידע מה קורה בחוץ. "החולים ששכבו במיון לא שמעו דבר. לא ידעו שקורה כזה דבר. אבל כרזתי שקורה אירוע ושאף אחד לא יצא. לא הייתה פאניקה. עד שהגיעה משטרה ופיזרו את הדבר הזה - אני מעריך שלא יותר מעשר דקות. דאגנו להפריד בין 2 המטופלים ל-2 המטופלים. שמנו אותם באזורים שונים של המיון. הגיעה משטרה לשמור עליהם, היינו צריכים להרגיע את המלווים שלהם. בנושא הזה בסה"כ הצלחנו להסתדר".

ד"ר שוורצפוקס עובד כבר שמונה שנים בחדר המיון, "לא ראיתי כזה דבר. אני 30 שנה רופא עוד מעט, ולא ראיתי כזה דבר במסגרת בתי החולים. ברור לחלוטין שיש פה חציית קו אדום בתוך בית החולים. הוא אמור להיות מקום נקי מהדברים האלה, אבל זו תמונת ראי של מה שקורה מעבר לגדר של בי"ח".

עם זאת, אמר: "אני לא מאלה שחושבים שכל אירוע ניתן למניעה. יש אולי שיחלקו עליי. אני חושב שגם אם היה שוטר 24 שעות ביממה בבי"ח, מי שהיה רוצה לדקור - היה דוקר".