אבדיה הלילה מול ניו אורלינס
אבדיה הלילה מול ניו אורלינסצילום: רויטרס

מממש את הפוטנציאל. דני אבדיה הולך ומבסס את מעמדו בליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA ולמעשה מצדיק את הציפיות הגדולות ממנו אחרי עונה בה היה רחוק מיכולתו אותה מכירים אוהדי הכדורסל בישראל כשבין היתר סיים אותה מוקדם בשל פציעה.

הלילה (בין שני לשלישי) רשם אבדיה את משחקו הטוב ביותר העונה במדי וושינגטון וויזארדס, כשהצדיק את הבחירה שלה בו בדראפט העונה שעברה כשנבחר במקום התשיעי על ידה.

עם דאבל דאבל מרשים ושורה סטטיסטית של 11 נקודות, 10 כדורים חוזרים, אסיסט אחד, 2 חטיפות וחסימה גדולה בפתיחת הרבע הרביעי והמכריע, סיפק אבדיה את משחקו הטוב ביותר העונה בניצחון קבוצתו על ניו אורלינס בתוצאה 100:105.

היה זה ניצחון הליגה החמישי ברציפות של וושינגטון שהייתה כבר בפיגור בן 19 נקודות עד לרבע הרביעי. חסימה גדולה של אבדיה שהציג משחק משובח נוסף בצד ההגנתי, ברבע בו לא ירד מהפרקט ולא לדקה אחת, החזיר אותה למשחק ועם ניצחון 20:32 מוחץ ברבע המכריע הפכה את התוצאה.

למעשה, הניצחון הלילה רשום על שמו של אבדיה שפתח את הרבע הרביעי והמכריע עם שני ריבאונדים ואז הוסיף חסימה כשלוח התוצאות הראה רק 80:75. אבדיה נותר על הפרקט למרות שהסתבך בבעיית עבירות והיה חתום בעצמו על השלמת המהפך עם הסל שקבע 92:94 לוושינגטון כשעל השעון נותרו 3:42 דקות לסיום. הארל הוסיף שתי נקודות מהקו ואז אבדיה קלע סל נוסף בחדירה אגרסיבית לצבע וקבע יתרון 92:98, סל שלמעשה גמר את המשחק.

בסך הכל קיבל אבדיה 28 דקות מהספסל והיה בנוסף לכל גם הריבאונדר המוביל של קבוצתו. יחד עם חברו לקבוצה, דינווינדי שסיים עם 27 נקודות ו-9 אסיסטים, השניים מובילים את וושינגטון לראשות המזרח עם מאזן מפתיע מאוד של 3:10, וכל זאת ללא הכוכב הגדול שלה בראדלי ביל הפצוע. זה עשוי להיגמר בשלבים המאחורים מאוד של העונה.