ראש הממשלה בנט עם שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומס-גרינפילד
ראש הממשלה בנט עם שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומס-גרינפילדAvi Ohayon/GPO

שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומס-גרינפילד, נפגשה אתמול עם ראש הממשלה נפתלי בנט, הנשיא יצחק הרצוג, שר החוץ יאיר לפיד ושרת התחבורה מירב מיכאלי.

דוברת הנציגות האמריקאית לאו"ם אוליביה דלטון סיכמה את הפגישה וסיפרה כי במהלך פגישתה עם ראש הממשלה בנט, השניים דנו בקשרים העמוקים והמתמשכים בין ארה"ב וישראל, המחויבות המשותפת של ארה"ב להילחם בהטיה אנטי-ישראלית באו"ם ובתוקפנות האיראנית באזור.

בפגישה עם ראש הממשלה חזרה השגרירה תומס-גרינפילד על התחייבותו של הנשיא ביידן כי לאיראן לא תתאפשר לפתח נשק גרעיני ובנוסף הצדיעה לתהליך חיסוני הקורונה של ישראל.

בפגישתה עם הנשיא הרצוג, הביעה תומס-גרינפילד הערכה על פועלו לשיפור היחסים בתוך החברה הישראלית. שני המנהיגים דנו במחויבות המשותפת של ארצות הברית וישראל למאבק באנטישמיות ולקידום חינוך לשואה ברחבי העולם, כולל באמצעות מוסדות האו"ם.

בפגישתה עם שר החוץ לפיד, השגרירה הדגישה את המחויבות של ממשל ביידן-האריס לחזק ולתמוך בהסכמי אברהם. "היא חזרה על עמדת ארה"ב בדבר שימור פתרון שתי המדינות שבו ישראל חיה בשלום ובביטחון לצד מדינה פלסטינית בת קיימא ודמוקרטית ודנה בצעדים מעשיים להפחתת המתיחות", סיפרה דוברת המשלחת האמריקאית.

בפגישה עם שרת התחבורה מירב מיכאלי דנו השתיים בתפקידן של נשים מנהיגות ובדרכים לקידום גיוון והכלה בחברה, כולל ועדת השרים הישראלית לשוויון מגדרי והחלטת מועצת הביטחון של האו"ם 1325 בנושא נשים, שלום וביטחון.

דוברת המשלחת, אוליביה דלטון, ציינה שבכל אחת מפגישותיה עם הבכירים הישראלים, הדגישה השגרירה תומס-גרינפילד שישראלים ופלסטינים כאחד ראויים להזדמנויות שוות של חופש, ביטחון ושגשוג. "זה חשוב בפני עצמו וכאמצעי לקידום סיכויים לפתרון שתי המדינות".