רמי יונס
רמי יונסצילום: מהצד השני, כאן 11

ועדת האתיקה של תאגיד השידור "כאן" דנה בהתבטאויותיו של מנחה תכנית "מהצד השני" בערבית רמי יונס, לאחר שפורסם בערוץ 7 כי זה האחרון כינה את חיילי צה"ל "ישראלים נאצים" ומביע תמיכה בתנועת ה-BDS.

הן ועדת האתיקה הפנימית של התאגיד והן ועדת האתיקה של המועצה לא קבעו כי יש להפסיק את העסקתו של המגיש שכינה את חיילי צה"ל נאצים בנימוק כי "ועדת האתיקה אינה עוסקת בהתנהלותם של העיתונאים טרם הצטרפותם לתאגיד".

"תאגיד השידור הציבורי פועל על סמך קוד אתי מגובש לרבות כללי התנהלות ברשתות החברתיות של עובדי התאגיד", נאמר בהחלטת ועדת האתיקה.

"בהתאם לסעיף 45 לקוד האתי של התאגיד אנו מבהירים כי 'הפעילות באמצעות חשבונות, פרופילים או דפים אישיים ברשתות החברתיות מאפשרות מרחב ביטוי המתבסס לפחות בחלקו על המוניטין שלנו כעובדי תאגיד. נפעל ברשתות מתוך הכרה בזיהוי ובמיתוג שלנו כעובדי התאגיד ונקפיד על שמירת אמון הציבור ועל תרבות הדיון'. עוד מציין קובע הקוד כי יש להימנע ממתקפות אישיות בוטות ופוגעניות ולהקפיד על ביקורת עניינית ומקצועית, גם ברשתות החברתיות", נכתב. "הקוד האתי מחייב את כל עובדי התאגיד, לרבות חברות ההפקה המספקות תוכן עיתונאי ועובדיהן ועל כן ועדת האתיקה אינה עוסקת בהתנהלותם של העיתונאים טרם הצטרפותם לתאגיד".

כזכור, יונס החל בתחילת השבוע שעבר להנחות את התכנית "מהצד השני" בשפה הערבית, המשודרת מידי ערב בתאגיד השידור הציבור.

יונס הוא בוגר האוניברסיטה העברית, שם היה פעיל התא הפוליטי של מפלגת בל"ד. בהמשך, בקיץ 2015, שימש כיועץ הפרלמנטרי והתקשורתי של חברת הכנסת חנין זועבי.

בשנת 2018 שיתף יונס פוסט תמיכה בחרם תנועת ה-BDS על ישראל במסגרת משחק הידידות שתוכנן בין נבחרת ארגנטינה לנבחרת ישראל. בהמשך בוטל משחק הידידות ותנועת ה-BDS בירכה על כך.

רמי יונס

במהלך "פרעות תשפ"א" בחודש מאי, קרא יונס לצעירים ערבים להשתתף בפרעות הערבים ביהודים בערים המעורבות. בצירוף תמונה של פורע ערבי על רקע שריפה, נכתב ציטוט של יונס: "הצעירים פלסטינים ישמרו על המרד שלהם בחיים. אולי לא מחר ואולי לא בשבוע הבא, אבל אני מבטיח שהם לא ישתקו יותר. הדור הבא של פלסטין התעורר והוא לא יעצור עד שהוא יקבל את החופש והכבוד שלו בחזרה. בשבילם, גל המחאה הוא הצעד הראשון לקראת השגת המטרה הזאת".

בשנת 2018, לאחר שנהרגה מאש צה"ל רזאן א-נג'אר, פלסטינית שבעודה לבושה במדי חובשת השליכה רימון לעבר כוחות הביטחון בגבול רצועת עזה, כינה יונס את החיילים הישראלים בכינוי "נאצים".

"הנאצים הישראלים שירו ​​בפלסטינים בגטו הגדול בעולם כבר זמן מה, העבירו הילוך בכך שרצחו היום אחות באמצעות כדור בחזה", הוא כתב בחשבון הפייסבוק שלו. "כן, אחות רחמניה. נוחי על משכבך בשלום, רזאן. המוות שלך לא יהיה לשווא".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "מדובר בחציית קו אדום. אדם שקורא ליהודים נאצים הוא מכחיש שואה וצריך לשבת בבית, לא להיות זוכה לעבוד בתאגיד השידור הציבורי. מי שמעודד חרם על ישראל מקבל את משכורות היישר מכספי משלם המיסים הישראלי. אם יש לתאגיד טיפת יושרה האיש עוד היום הולך הביתה בבושת פנים. כל החלטה אחרת היא יריקה בפרצוף של 9 מיליוני אזרחי ישראל והעם היהודי כולו".

יו''ר אם תרצו מתן פלג מסר: "התאגיד ממשיך להיות הכל חוץ מגוף שידור שמייצג את הציבור. נמשיך להיאבק בהחלטה האומללה ונזכיר תמיד שהאיש שהתאגיד בוחר לתת לו במה הוא איש שקורא לחיילי צה"ל נאצים ותומך בהחרמת ישראל. הציבור יצביע בשלט נגד התאגיד שלא מייצג אותו".