אדם אחד נהרג ועוד שלושה נפצעו, אחד מהם באורח בינוני עד קשה, בפיגוע ירי שהתרחש הבוקר (ראשון) ליד שער השלשלת סמוך לכותל המערבי.

המחבל נוטרל על ידי כוחות מג"ב שפעלו באזור. הפצועים פונו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק בירושלים. אחד הפצועים שנפגע באורח אנוש נפטר מפצעיו בבית החולים הדסה הר הצופים.

מחקירה ראשונית עולה חשד כי המחבל התחפש לחרדי ופתח בירי מנשק מאולתר מסוג 'קרלו' לעבר עוברים ושבים ושוטרים שהיו במקום. בנוסף אותרה סכין שהיתה על גופו של המחבל.

השר לביטחון הפנים עמר בר לב ציין כי המחבל, כבן 42 תושב שועפאט, השתייך לארגון הטרור חמאס וכי אשתו וילדיו ברחו לחו"ל לפני מספר ימים. דובר חמאס בעזה פרסם הודעה בה טען כי "מדובר בפיגוע הרואי בירושלים. העיר תמשיך במלחמתה לגירוש הכובש הזר".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, עודכן בפרטי הפיגוע והנחה להגביר את ההיערכות במרחב ירושלים במטרה למנוע פיגועים נוספים.

מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן בזירת הפיגוע
מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן בזירת הפיגועצילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הגיע לזירת הפיגוע וקיים בה הערכת מצב. בהצהרה לתקשורת אמר תורג'מן, "מדובר בפיגוע ירי. סמוך לשעה תשע הגיע מפגע ממזרח ירושלים לתוך העיר העתיקה ופתח באש לעבר עוברי אורח. החשוד פוגע בשני אזרחים בצורה חמורה, שוטרים תוך 32 שניות מגיבים לאירוע ממספר כיוונים ומנטרלים את המפגע בירי".

"לצערי שני פצועי הירי, אחד פצוע קשה ומצבו התייצב והשני נהרג. שני שוטרים נפצעו, מצבם קל. אנחנו במערך תגובה שנותן מענה לכל המעטפת בעיר העתיקה, בהר הבית ובמעגלים נוספים. זה פיגוע חמור ותגובת השוטרים מנעה תוצאה קשה יותר", דברי תורג'מן.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הוסיף, "מדובר באירוע חמור, הוא בוצע בידי גורם המוכר לנו".

הנשק שבו ירה המחבל
הנשק שבו ירה המחבלצילום: דוברות המשטרה

ברוך ויסמן, חובש בכיר במד"א סיפר, "אחד הפצועים היה מחוסר הכרה והשני בהכרה מעורפלת. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים מידי בשטח ומיד העלינו אותם לטרקטורון ופינינו אותם לניידות טיפול נמרץ שהמתינו סמוך לרובע היהודי ומשם פונו לבתי החולים. מצבו של אחד מוגדר אנוש והשני קשה. פינינו אותם לבית החולים שערי צדק ולהדסה הר הצופים. 3 פצועים נוספים במצב קל פונו באמבולנס משטרתי".

יוני בן שימול חובש איחוד הצלה סיפר, "בסיוע צוות אמבולנס של איחוד הצלה הענקנו בזירה סיוע ראשוני לפצוע אנוש ולפצוע קשה. כמו כן הענקנו בזירה סיוע ראשוני לשני נפגעים קל שאחד מהם פונה באמבולנס איחוד הצלה לבית החולים הדסה עין כרם".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לפיגוע, "מבקש לחזק את ידיהם של אנשי כוחות הביטחון בירושלים וקורא לכולנו להתפלל לרפואתם של הפצועים. את הטרור צריך למגר באגרוף ברזל תוך גדיעת התקווה המניעה אותו. את תומכיו צריך להוקיע ולא לצרף לממשלה".

ח"כ איתמר בן גביר הוסיף, "רק לפני כשנה בג"ץ דחה עתירתי לנציב מגנומטרים לערבים כמו ליהודים כחמישים מטר מהר הבית. אם היו עושים זאת התוצאות הקשות היו נמנעות כשהטרור מרים ראש צריך להוריד לו את הראש. מי שמנסה לרצוח יהודים צריך לירות לו בין העיניים ולשלוח מסר לבאים אחריו שזה סופו של כל מחבל".

"חוסר המשילות של הממשלה מעודד את המחבלים להוציא פיגועים, בינתיים עד שהממשלה תתעורר ותעיף את האחים המוסלמים, צריכים להרוס את ביתו של המחבל ולגרש את בני משפחתו מהמדינה", דברי בן גביר.

ח"כ מיכל וולדיגר אמרה, "אסור למדינת ישראל להפגין חולשה מול הטרור. הביטחון נשחק לו יום אחרי יום מהישיבה בממשלה עם תומכיו של אותו הטרור. רק יד ברזל מול הקמים לכלותנו - תחזיר את ריבונותנו לכל מקום במדינת ישראל. בנט, גנץ ובר לב, זו אחריותכם".

ח"כ קטי שטרית (הליכוד) כתבה בטוויטר, "הלב נשבר נוכח המראות שמגיעים מהעיר העתיקה. מחבלים צמאי דם מריחים את החולשה של הממשלה ומרימים ראש. אני שולחת תנחומים למשפחתו של הנרצח בפיגוע הארור הבוקר בירושלים, ויחד עם כל עם ישראל, מתפללת לשלומם ורפואתם של הפצועים. אין לי ספק שכוחות הביטחון ישימו ידם על המפגעים. מול הטרור יש לנקוט ביד קשה וללא פשרות".

ח"כ ניר אורבך אמר, "היום נרצח אזרח ליד הר הבית. המקום הקדוש ביותר ליהודים. בשבוע שעבר התקיים דיון בועדת החינוך בכנסת על חשיבות הגברת הלימודים על הר הבית בבתי הספר. היום הזה מחדד עד כמה הדיון היה חשוב ורלוונטי מתמיד. כאשר הטרור מנסה לפגוע לנו בגוף אנחנו מנצחים אותו בעוצמת הרוח. אני סומך על כוחות הביטחון וממשלת ישראל שימגרו את הטרור ויפעלו ביד קשה אל מול מי שמעז לפגוע בישראל ובקודשיו".