ניר חפץ
ניר חפץצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עד המדינה ניר חפץ עלה הבוקר (ב') להעיד לראשונה במשפט נתניהו. חפץ היה היה דוברו ויועץ התקשורת של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ומשפחתו. נתניהו עצמו נוכח באולם בית המשפט המחוזי.

הפרקליטות עדכנה בתחילת הדיון כי חפץ העיד שנתניהו לא שלח אותו לדבר עם פילבר על עניינים הנוגעים לאלוביץ'.

בפתח עדותו סיפר חפץ: "הטיפול במשפחת נתניהו היה חלק מהגדרת התפקיד. ראיתי בכך בקשה הכרחית משום שהעיסוק התקשורתי במשפחה מפריע מאוד לנתניהו לנהל את המדינה".

''העיסוק של נתניהו בסוגיות תקשורתיות היא כמעט כמו בסוגיות ביטחוניות. לא להאמין כמה נושא התקשורת חשוב לו וגוזל זמן רב מאד מזמנו. הוא רוצה לדעת הכל גם כשהוא בפינה הכי נידחת וגם בישיבות ביטחוניות מכניסים לו פתקים'', אמר חפץ. נתניהו התפקע מצחוק בעקבות דבריו אלו של חפץ.

"ההחלטה של נתניהו להתמנות לשר התקשורת התקבלה עם רעייתו", המשיך עד המדינה. ''זו הייתה החלטה משפחתית חד משמעית שרק הוא יהיה שר התקשורת משום שהתפישה הייתה שכל שר תקשורת, גם אם הוא נאמן, התקשורת תכופף אותו ואף אחד לא יוכל לעמוד מול התקשורת חוץ מנתניהו עצמו".

חפץ: "בחצי השני של 2014 נתניהו נתן לי הנחיה ליצור קשר עם אלוביץ ושהוא יהיה איש הקשר היחיד שלי לדברים שקשורים לעניינים של וואלה. אלוביץ אמר לי שדלתות האתר פתוחות בפנינו. המסר היה שכל דבר שאני רוצה משאול אני יכול לבקש מישועה והוא ידאג לי. 'לי' הכוונה היא לראש הממשלה".

''אחרי שארדן עזב, אלוביץ בעצם נתן רשימה ואמר שהעדיפות מספר אחת למי יהיה שר התקשורת היא שנתניהו ימשיך בתפקיד, עדיפות מספר 2 הנגבי, 3 שטייניץ. כמו כן אמר ששמע על אקוניס ולא יודע אם זה טוב לו או לא''.

חפץ צפוי להעיד במשפט במשך שבועות ארוכים, בעיקר לגבי תיק 4000, שבו נאשם נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים.

בשבוע שעבר נדחתה תחילת עדותו של חפץ בשל השלמות החקירה בתיק 1000 והמידע החדש שמסרה הדס קליין - העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן.

כאמור, יו"ר האופוזיציה נתניהו הגיע לאולם בית המשפט מלווה בעורכי דינו. כמה חברי כנסת מהליכוד הגיעו לחזקו, בהם אמיר אוחנה, גלית דיסטל ושלמה קרעי. מחוץ לבית המשפט ישנם מספר מפגינים בעד ונגד נתניהו.