חנוכייה שנגנבה לפני שבועיים באלבמה
חנוכייה שנגנבה לפני שבועיים באלבמהצילום: חב"ד האנטסוויל

חנוכייה שהוצבה במרכז העיר לנקסטר שבפנסילבניה הושחתה לגמרי במהלך הלילה החולף, כך דיווחה המשטרה המקומית.

מדובר בחנוכיית ענק חדשה מפלדה במשקל של למעלה מ-200 ק״ג שבנייתה הסתיימה בשבוע האחרון והוצבה לא הרחק מעץ חג המולד שנשאר עומד על תילו.

מרים באומגרטנר, נשיאת מועצת המנהלים של הקהילה היהודית בלנקסטר, אמרה כי הקהילה השקיעה כסף רב בבניית החנוכייה והיא מצפה שרשויות החוק יתפסו את האחראים להשחתה ויעמידו אותם לדין.

לפני כשבועיים נגנבה חנוכיית הענק של בית הכנסת השייך לחב"ד בעיר האנטסוויל שבאלבמה.

הרב משה כהן מחב"ד בהאנטסוויל סיפר שהחנוכייה, המתנשאת לגובה תשעה מטרים, הוצבה בחצר בית הכנסת רק לפני כמה ימים לקראת חג החנוכה ונגנבה באותו ערב.

"בתקופה המאתגרת הזו, ברור לנו שמדובר במעשה שנאה נגד העם היהודי, אבל אנחנו לא נתייאש ונהפוך את השנאה הזו לאור גדול. המסר של החנוכייה, שמייצג חופש דת, שמחה ואור יתגבר כאן אצלנו ולא נירתע משום מעשה אנטי יהודי", הוסיף הרב כהן.

זו פעם שנייה בשנה וחצי האחרונות שאלמונים מתנכלים לבית הכנסת. בחודש אפריל בשנה שעברה - ימים ספורים לפני חג הפסח - רוססו על קירות בית הכנסת כתובות נאצה אנטישמיות וצלבי קרס. למרות שבידי המשטרה היו סרטונים ממצלמות אבטחה באזור לא נעצרו חשודים.

עם זאת, משטרת האנטסוויל העריכה, לאחר ניתוח מצלמות האבטחה סביב בית הכנסת, שמי שאחראי לריסוס הכתובות הוא אותו אדם שגנב את החנוכייה.