וולט
וולטצילום: ISTOCK

הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד מחמוד קיס (23) מנחף, בין היתר בגין שוד, זאת לאחר שהוא ואדם נוסף התחזו לשליחי Wolt ושדדו סכום של כ 575,000 ₪.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד הילה צור, הנאשם ואברהם רוביע עבדו דרך ספק משנה כשליחים של חברת השליחויות "שילה הסל המהיר". במסגרת עבודתם, ידעו השניים כי החברה מעבירה לספקי המשנה תשלום בדרכים שונות ובין היתר במזומן, אשר מגיע במועדים קבועים באמצעות שליח קבוע.

לשם ביצוע תוכניתם הגיעו השניים רכובים על אופנוע ולבושים בחולצה השייכת לחברת WOLT לחניון הקניון שבו ממוקמים משרדי החברה, והמתינו לשליח הקבוע המוסר את התשלומים, כאשר הנאשם אוחז בידיו מגש פיצה במטרה להסוות את הימצאותם במקום. עם הגיעו של השליח למקום, הוא החנה את רכבו וניגש אל תא המטען להוציא את התשלום שאוחסן בשני תיקים.

משהבחינו הנאשם ורוביע כי השליח שם את התיק על כתפו ,התקרבו אליו השניים ובעוד אחד מהם מתיז גז מדמיע על פניו השני משך את התיק ממנו. השליח נאבק בשניים ואילו הנאשם ריסס על פניו גז מדמיע פעם נוספת, אשר כתוצאה מכך נפל השליח ואילו הנאשם ורוביע נמלטו מהמקום.

בהמשך למנוסתם הבחינו הנאשם ורוביע כי התיק לא נמצא בחזקתם וחזרו אל המקום, תפסו את השליח והפילו אותו לקרקע בשנית ובעוד הנאשם תוקף את השליח, חתך רוביע את אחת מכתפיות התיק. לאחר מכן פתחו השניים בריצה, עלו על אופנוע ונמלטו מהמקום.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים ציינה עו"ד צור כי: "כנגד המשיב קמה עילת מעצר... שכן המשיב פעל תוך שימוש באלימות חמורה לתקיפתו של הקורבן ולשדוד את הכסף שנשא עמו, שיועד לאחרים. המשיב פעל כפי המתואר בכתב האישום, בטבורה של עיר, בשעות הצהריים וללא כל חשש או מורא".