ברכב הדורס נמצא אקדח עם מחסנית
ברכב הדורס נמצא אקדח עם מחסניתצילום: דוברות מג"ב

שני ערבים דרסו עם רכבם שני לוחמי משמר הגבול במהלך פעילות של המשטרה באום אל-פחם. מצבם של הלוחמים מוגדר קל עד בינוני.

הלוחמים השיבו בירי לעבר הרכב ובו שני חשודים, עצרו אותו ותפסו אקדח בתוכו. כתוצאה מהירי נפגעו שני החשודים, אחד מהם מת מפצעיו.

חקירה ראשונית העלתה בסביבות השעה 08:20 הגיע רכב חשוד לעבר כוח לוחמי משמר הגבול שפעל באזור החיכוך באום אל-פחם. כאשר הרכב החשוד זיהה את הלוחמים הוא נסע במהירות לעברם ופגע בשני לוחמים.

כתוצאה מהפגיעה לוחם אחד נפצע באורח קל עד בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי בהלל יפה, לוחם נוסף נפצע באורח קל וטופל במקום.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

לוחמי מג"ב ביצוע ירי לעבר הרכב. כתוצאה מהירי חשוד אחד בשנות ה-20 לחייו נפצע אנושות ובהמשך נקבע מותו. החשוד השני בשנות ה-20 לחייו נפצע באורח קל, קיבל טיפול רפואי במקום ונעצר לחקירה במשטרה.

בחיפוש של הלוחמים ברכב נתפס אקדח עם מחסנית, כדורים וכפפות. בהודעת המשטרה נכתב עוד: ''מסתמן כי הרקע לאירוע הינו פלילי, מדובר בחשודים המוכרים למשטרה בתחום סכסוכי המשפחות בעיר''.

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הבוקר (ו׳) התייעצות בעניין האירועים באום אל-פחם, בהשתתפות השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, ראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל), המזכיר הצבאי לראש הממשלה וגורמים נוספים.

ראש הממשלה הדגיש את חשיבות המשילות והשמירה על הסדר הציבורי, בכל הערים והיישובים בישראל. רה"מ גיבה את פעילות כוחות הביטחון בשטח, והנחה למקד מאמץ באכיפת החוק ע"י עיבוי משמעותי של הכוחות. עוד הנחה רה"מ לקיים שיח עם מנהיגי החברה הערבית במטרה להרגיע את הרוחות.

בנט אמר: "אני מגבה את השוטרים בשטח שפועלים בתנאים לא קלים על מנת להעניק לכולנו ביטחון".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב משטרת ישראל אמר כי המשטרה לא תתכופף ולא תירתע, כלשונו, מגורמים עבריינים: ״לוחמי מג״ב ושוטרי משטרת ישראל פועלים מאתמול באום אל-פחם כנגד גורמים עברייניים החושבים שהחוק בידיהם. ‏

״כך גם לפני שעה קלה כשרכב פרץ מחסום, ניסה לפרוץ נוסף ודרס ופצע שני לוחמים שהשיבו מיידית בירי לעבר הרכב, פגעו בשני חשודים, עצרו אותו ותפסו אקדח בתוכו. ‏משטרת ישראל לא תתכופף ולא תרתע״, הגיב בר לב.

יו"ר "עוצמה יהודית" ח"כ איתמר בן גביר הגיב לאירוע הדריסה: "המחבלים שניסו לדרוס את החיילים היו צריכים למות בשטח ולא להיעצר. זה לא קרה בג'נין, או רמאללה, אלא במקום בו צריכה להיות ריבונות ישראלית שאם לא נממש אותה, מי שישלוט באום אל- פחם והיישובים הערבים הם מיליציות טרור''.

ח"כ בן גביר הוסיף: "המפכ"ל הכושל צריך ללכת הביתה ואיתו השר לביטחון פנים שהבטיחו שינוי אבל הוא קורה לרעה".

ח״כ אופיר סופר (הציונות הדתית) אמר כי ''פעילות בכוחות דלים מול הטרור והפשיעה הערבית לא תכריע ותמגר אותה. פשיעה במאפיינים שונים ובמספר גזרות. משטרת ישראל ומשמר הגבול זקוקים ובדחיפות לגיוס כוחות נרחב. ההנהגה הנוכחית שאחראית להרמת הראש והתקווה הלאומית הערבית זקוקה להתעוררות לפני שיהיה מאוחר''.

אמש הוצתו שישה מבנים ונשמע ירי מסיבי בשכונת אגבריה באום אל-פחם, כנקמה על הרצח אתמול בבוקר של גבר בן 33 ופציעתו הקשה של חברו.

כבאיות ממוגנות ירי הוזעקו מיהודה ושומרון כדי לטפל בדליקות. כוחות משטרה גדולים פעלו להרגעת ההתפרעויות. לא היו נפגעים.

כאמור, אתמול בבוקר נהרג גבר ערבי בן 33 וחברו נפצע באורח קשה כשאלמוני ביצע ירי אל הרכב שבו נסעו. הם איבדו שליטה על הרכב והוא התנגש במשאית ובקיר בטון.