מנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני, אומר בראיון לערוץ 7 כי בעת האחרונה ניכרת הסלמה ביטחונית משמעותית אותה מרגישים תושבי יהודה ושומרון מדי יום.

"יש בחודשים האחרונים התגברות של זריקות האבנים. גם הפיגועים שהיו בשבועיים האחרונים בירושלים וביהודה ושומרון מעידים על התעוררות שנובעת מתחושה שהם יכולים להצליח. יש תגבור של כוחות צבא ואנחנו קוראים לצה"ל לתגבר עוד את כוחותיו. רק נוכחות צבאית חזקה והרתעה בשטח יצליחו לעצור את המפגע הבא", מצהיר דילמוני.

את העלייה במוטיבציה של מחבלים לבצע פיגועים תולה דילמוני, בין היתר, בהתנהלות חברי הכנסת הערבים. "זה מזעזע. יש בכנסת ח"כים שנותנים רוח גבית לטרור ולא מגנים את הרוצחים שיוצאים מהחברה שלהם. אנחנו שומעים הבנה או הכלה לרוצחים שיוצאים מתוך החברה שלהם. המנהיגים של החברה הערבית חייבים לקרוא להפסקת מעשי הרצח והאלימות. העובדה שהם יוצאים נגד חיילי מג"ב ששומרים עלינו מפני הרוצחים שבאים להרוג אותנו ברחובות - זו הרוח הגבית הכי גדולה והדלק שנותן כוח לאותם מפגעים לצאת ולעשות פיגוע".

דילמוני התייחס גם לתאונת הדרכים הקטלנית בצומת עופרים בה נהרגו הילדים הללי וטוב ראי מעודד ונפצעו באורח קשה הוריהם - תאונה שנגרמה על ידי רכב פלסטיני שעבר עבירות תנועה ובכלל לא היה אמור להימצא על הכביש.

"אפשר למנוע את התאונות על ידי שיפור התשתיות. בשנים האחרונות נעשתה תוכנית אב לתחבורה ביהודה ושומרון. צריך לתקצב אותה ולשפר את הכבישים שהוזנחו במשך 50 שנים. הטיפול הנוסף צריך להיות בערבים שנוהגים בכביש ועוברים את העבירות הכי חמורות בתנועה ונוסעים על רכבים לא תקינים. צריך להתייחס אליהם בצורה חמורה כמעט כמו אל מחבלים".

"יש צורך גדול בהגברת הנוכחות המשטרתית בכבישים ואנחנו יודעים שמחוז ש"י רוצה את זה. צריך לדעת לסנכרן את המידע על עבירות התנועה ברשות הפלסטינית למערכת המשטרתית הישראלית. לא יכול להיות מצב בו ערבי ברשות הפלסטינית יהרוג אנשים ויעבור עבירות תנועה ולא ישלם על כך מחיר", הוא מסכם.