תחשבו טוב
תחשבו טובצילום: בית הנשיא

נשיא המדינה יצחק הרצוג בשיתוף עם Meta בישראל השיק הבוקר (שלישי) קמפיין ״תחשבו טוב״ לשינוי השיח ברשת.

במסגרת הפרויקט, עשרות ידוענים ודמויות מוכרות בארץ ישתפו סרטונים של עצמם מקריאים את התגובה הפוגענית ביותר שקיבלו ברשת, כאשר המילים הבוטות והתוקפניות צונזרו והוחלפו במילים חיוביות ומחזקות.

בין המשתתפים בקמפיין: ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד, שרת הפנים איילת שקד, חה"כ מירי רגב, חה"כ מיקי זוהר, חה"כ משה ארבל, הכדורגלן מאור בוזגלו, אנה זק, ריף נאמן, אקי אבני, בל אגם, קארין עליה, ליאל אלי, הג׳ודוקא פיטר פלצ׳יק, הפובליציסט ישראל כהן, עומר חזן ועוד.

"השיח ברשתות מטריד אותי", אמר הנשיא הרצוג. "היד הפכה להיות קלה על המקלדת, ונחצים כל העת קווים אדומים ברשת הדיגיטלית. שמתי לי למטרה מרכזית למתן את השיח הפוגעני והבריונות ברשת, אשר פוגעים בנו כיחידים וכחברה, באופן יומיומי. אני שמח להוביל פרויקט חשוב מאוד שנקרא 'תחשבו טוב', אשר מעלה את המודעות הציבורית לכוחן של מילים ברשת, מעודד שיח מקרב ברשתות החברתיות ובמיוחד מעודד לעצור ולחשוב לפני שלוחצים על המקלדת.

''חשוב לנו להציף בפני מיליוני עוקבים את הקושי שקיים מאחורי קריאת תגובות קשות, דרך התמודדותם של אנשי ציבור ומשפיענים מתחומים רבים. עלינו לעשות כל שביכולתנו, ביחד, כדי לשנות את השיח ברשת ובעם כולו. אנחנו חייבים להתחיל לחשוב טוב ולכתוב טוב", הוסיף הנשיא.

מנכ״לית פייסבוק ישראל, עדי סופר-תאני, אמרה כי "פרויקט 'תחשבו טוב' מפנה זרקור אל הרגעים הקשים ביותר ברשתות החברתיות, כדי לעורר שיח ולהשמיע אמירה ברורה נגד תופעה שאין לה מקום בפלטפורמות שלנו.

''אני מודה לכל מי שהסכימו לחשוף באומץ את המילים המכוערות ביותר שנכתבו להם, כדי להוביל מהלך חשוב כל כך נגד כל גילוי בריונות, שיח פוגעני ושפה אלימה ברשת. יש לנו מחויבות בלתי מתפשרת לספק חוויה בטוחה וחיובית למיליארדי אנשים המשתמשים בפלטפורמות שלנו", הוסיפה סופר-תאני.