גדעון סער
גדעון סערצילום: חיים ורסנו

יו"ר מפלגת 'תקווה חדשה' שר המשפטים גדעון סער שכר בחודשים האחרונים את שירותיו של היועץ האסטרטגי ישראל בכר, כך דיווח יניר קוזין ב'גלי צה"ל'.

בכר עבד בעבר עם בכירי הפוליטיקאים. בין השאר, עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ראש הממשלה הנוכחי נפתלי בנט, יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי ומשה כחלון בבחירות בשנת 2015.

בחודש מרץ אשתקד הוא סיים את תפקידו במפלגת 'כחול לבן' לאחר שפורסמו הקלטות שלו אומר כי יו"ר המפלגה בני גנץ מסוכן לישראל. מי שהקליט אותו היה הרב גיא חבורה, ואת ההקלטות פרסם עמית סגל בחדשות 12.

שלשום נערכהה ועידת היסוד של מפלגת תקווה, במהלכה סער תקף את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: ״מדינת ישראל נחטפה על-ידי אדם אחד בגלל אינטרסים אישיים. הצלנו את מדינת ישראל. עמדנו בגבורה בפני פיתויים ולחצים. קיבלתי גם הבטחה בכתב להתמנות לראש הממשלה ראשון ברוטציה. סירבתי״.

״אנחנו גם הצלנו את הכבוד של המחנה הלאומי בישראל, שפסע ברובו בעיניים עצומות אחרי החלילן מבלפור תוך התנתקות מכל ערכי היסוד עליהם גדלנו. עשינו את המעשה הערכי הנכון״.

עוד אמר סער: ''אני יודע להגן על ישראל ואזרחיה. מריכוז כח. מקיצוניות. משרירות – לב. מפגיעה בלתי מוצדקת. הם עצמם מבינים היטב שאנחנו הסכר. אבל הם עדיין לא מבינים את השינוי העמוק שהבאנו.

''הם חושבים שיש כאן משהו זמני. הם מספרים לעצמם שבפעם הבאה (שמעתם את זה ארבע פעמים ברציפות) הם יביאו 61 מנדטים 'מלא מלא'. הם חיים בסרט. הם תקועים בסרט רע של פעם'', כך סער.

יו"ר תקווה חדשה הבטיח: ''אנחנו אף פעם לא נרים ידיים כי אנחנו נלחמים על העתיד של הילדים שלנו ועל חלום הדורות. ישראל חזקה מתקדמת, מודרנית, שלא שבויה בידי קיצוניים. ישראל בלי מכלאות. עם 'שופטים בירושלים'. עם המילה צדק ועם החתירה לצדק. מדינה יהודית ודמוקרטית, השומרת על החירות והשוויון''.

לגבי איראן והשיחות בווינה אמר סער: "'הסכם בכל מחיר' עם איראן שיכלול את הסרת הסנקציות ללא תמורה משמעותית רק יביא לערעור היציבות באזור, לחיזוק הקיצוניות. על המעצמות להבין את האחריות ההיסטורית ברגע מכריע זה ולהתייצב מול דהירתה של איראן לנשק גרעיני. כך או אחרת –
ישראל תמיד תהיה נחושה לשמור על ביטחונה ולהבטיח את עתידה".