ניר חפץ
ניר חפץצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היום הרביעי לחקירה הנגדית של עד המדינה ניר חפץ נפתח הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים.

חפץ, שהיה יועץ התקשורת של נתניהו ומקורב למשפחתו, עלה לדוכן העדים פעם נוספת במסגרת חקירה מטעם עורך דינו של נתניהו, בעז בן צור.

חפץ: "הייתה מוטיבציה מאוד גדולה של גורמי האכיפה ושל גורמים בתקשורת לכתב אישום. אני חושב כך גם היום. תיק 4000 לא היה בא לעולם אם נתניהו לא היה ראש ממשלה. זאת אג׳נדה של רשויות האכיפה ושל גופים בתקשורת- אני חושב כך גם היום.

"חשבתי שלשים סיקור חיובי במסגרת של שוחד זאת הזייה. אני מכיר יחסי קח תן בין תקשורת לפוליטיקאים - זה סחר סוסים ברמה הכי בהמית שיש- מקדמת דנא, לא תמצא בסדום יותר מדי צדיקים".

"נתניהו מעולם לא שוחח איתי בענייני רגולציה של בזק. הוא מעולם לא ביקש ממני להעביר מסר רגולטורי למאן דהוא - נאדה", העיד חפץ.

פרקליט נתניהו עו"ד בן צור שאל את חפץ: "האם כחלק מההסכם היה סעיף שאתה תקליט?''. חפץ הודה שכן ואמר "לא אהבתי את הסעיף הזה, אבל חתמתי".

"נתניהו חושב שיש הטיה לא הוגנת בתקשורת נגד הימין וביתר שאת נגדו ונגד משפחתו וזו תובנה אמיתית שלו", העיד חפץ. "לעיתים חשבתי שהתפיסה שלו מוגזמת אבל בבסיס הוא צודק.

"הוא שלח אותי למנות אנשי תקשורת ימניים בכלי תקשורת, למשל את ברדוגו ואת אראל סג"ל שלח אותי נתניהו למנות לפריים טיים בגלי צה"ל, את אלעד טנא ואת שמעון אלקבץ לתאגיד כאן 11".

טען כי בכל הקשור לתיק 1000 ו-2000 הוא הזהיר את נתניהו: "הוא ידע שהוא מסתובב באזורים הפליליים, אבל המשיך לשתף פעולה ולנסות לשדוד את כספי המדינה לצרכים אישיים".