איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: ללא קרדיט

חדשות 13 פרסם אמש "כתבת תחקיר" נגד פעיל מפלגת עוצמה יהודית וקשר את יו"ר המפלגה ח"כ איתמר בן גביר להסתה ותגבור הלהבות, תוך שימוש במניפולציות עריכה מגמתיות.

בתחקיר הופיעו אמירות של פעיל עוצמה יהודית ברמלה שגם הם לטענתו נאמרו רק לאחר שהתחקירן דובב אותו ובהתייחס לערבים שפגעו בו וברעיית חברו, אולם אותו פעיל הצהיר מפורשות שבן גביר וגופשטיין אינם מודעים לפעילות שלו. חרף הצהרתו של הפעיל שפורסמו בתחקיר רק כבדרך אגב בדקה העשירית, הובאו לאורך כל התחקיר תמונות ויזואליה של בן גביר וגופשטיין, המייצרים אווירת שותפות למעשה, כביכול גופשטיין ובן גביר מעורבים בעניין.

ראשי עוצמה יהודית קיבלו בחומרה את פרסום התחקיר ותקפו את ערוץ 13 והכתב עמרי מניב שפרסם את התחקיר במטרה לטענתם, לפגוע במפלגת עוצמה יהודית.

בן גביר תקף את התחקיר המדובר והכתב שפרסם את הידיעה, "מדובר בפייק תחקיר ופייק כתב. עומרי מניב וחדשות 13 עשו מעשה נבלה, כאשר שידרו "תחקיר" על ארגון שפעיל של עוצמה יהודית הקים, ולמרות שהם ידעו היטב שלא אני ולא ראשי עוצמה קשורים לדברים ששודרו - ואף הזכירו בחצי מילה את העובדה שהפעיל אומר מפורשות שלא עדכן אותי ואני לא מודע לארגון שהקים - הם שרבבו את שמי לאורך כל הכתבה, בשיתוף פעולה של אנשי שמאל קיצוני, מתוך רצון לפגוע בעוצמה יהודית".

בן גביר המשיך וטען כי התחקיר הינו סילוף, זיוף והכפשה: "אין לי מילים על 'תחקיר' נבזי ומכפיש שאפילו הזכיר את רעייתי אילה, והכל מתוך סילוף וזיוף".

לטענת בן גביר, התחקיר שפורסם נגדו מגמתי ופעם אחר פעם ציין את שמו של בן גביר, אולם שכח לציין את הפרעות וההתקפות שחוו תושבי הערים המעורבות: "רבע שעה של שידור ואין מילה אחת על הפרעות שעשו נגד היהודים 'בשומר החומות' ומאידך גיסא, פעם אחר פעם, שילוב התמונות שלי והשם שלי במקום שאין לו שום קשר".

במפלגת עוצמה יהודית מסרו: "הניסיון לפגוע במפלגת עוצמה יהודית לא יצליח, העם אוהב את עוצמה יהודית".