מפצועי האירוע
מפצועי האירועצילום: באדיבות המצלם

הלינץ' המושתק ברעננה. שני היהודים שנפצעו קשות בראש ובגב בתקיפת עשרות ערבים ברעננה שוחררו מבית החולים מאיר בכפר סבא, אך נשלחו למעצר בית לאחר שתוקפיהם ניצלו את שהות הפצועים בבית החולים על מנת להגיש נגדם תלונה ראשונית במשטרה בגין תקיפה.

נזכיר את השתלשלות האירועים שהחלו ככל הנראה בתגרה לאחר שחמישה ערבים, פועלים במתחם בנייה ברעננה, סירבו לאפשר לשני מסגרים יהודים שגם הם עובדים באותו בניין, להיכנס למעלית.

התגרה הפכה בתוך שניות לאלימה ובתוך זמן קצר הוזעקו למקום עשרות פועלים ערבים שאינם ממכריהם של חמשת התוקפים, אך בחרו לחבור לתוקפי היהודים והחלו מכים אותם נמרצות. השניים הזעיקו טלפונית את מנהל העבודה האחראי עליהם, "בוא מהר, שוברים אותנו", אמרו לו.

המנהל, שלא שיער את גודל האירוע, הגיע למקום ובעודו מחפש את שני המסגרים שביקשו את עזרתו זיהה כארבעים עד חמישים פועלים ערבים נכנסים ויוצאים ממחסן כלים סמוך, שולפים מתוכו אתי חפירה, מקושים, לומים, מוטות, מעדרים ומכל הבא ליד, חוזרים אל המהומה ומכים שם מישהו שבתוך זמן קצר התברר כי אלו שני היהודים המנסים לגונן על ראשם וסופגים עוד ועוד מהלומות אכזריות מעשרות הפורעים המתגודדים עליהם.

גורם שקיבל את המידע על האירוע ממקור ראשון אך מבקש לשמור על עילום שמו, מספר כי באותה שנייה בה הבין מנהל העבודה במה מדובר והסכנה לחיי השניים הייתה ברורה ומיידית, שלף את אקדחו ונכנס אל תוך המערום האנושי. "הוא שלף את האקדח, עדיין לא דרך אותו, אבל ברגע שהערבים ראו אותו הם התחילו לעזוב את המקום. שני המסגרים נותרו פצועים ומדממים על הקרקע".

אמבולנס שהוזעק למקום פינה את השניים לבית החולים, אך בעוד הם מקבלים טיפול ראשוני דאגו הפורעים הערבים להגיש תלונה במשטרה על תקיפתם בידי השניים עוד בשלב העימות בכניסה למעלית. בשל תלונה זו נשלחו השניים למעצר בית מיד עם תום הטיפול הרפואי בבית החולים, וגם כעת, ארבעה ימים אחרי האירוע הם נתונים במעצר בית.