איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: Tomer Neuberg/Flash90

יו"ר מפלגת עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר חושב שיש הנצחה מוגזמת לראש הממשלה המנוח יצחק רבין והיה רוצה יום לאומי לזכרו של הרב מאיר כהנא הי"ד.

בראיון למגזין N12 אמר בן גביר: "אני חושב שרצח רבין זה פשע. נכון שהיו תקופות שאמרתי שאני לא בוכה על רבין, אבל היום אני לא שם. עברו מאז כמה עשרות שנים, דברים משתנים".

כשנשאל מה גרם לשינוי בעמדתו השיב בן גביר: "התחתנתי ונולדו לי שישה ילדים, עבדתי כעורך דין וזה פתח בפניי דיאלוג עם אנשי שמאל, ובעיקר שעברו 26 שנים. אני רואה יותר מורכבות.

"גם היום, כמו אז, אני חושב שמה שרבין עשה היה אסון, ושכשאתה מוסר נשק לאויב זה פשוט טירוף וטרלול הכי גדול שיכול להיות, ושהסכמי אוסלו אומללים – בזה לא השתניתי. רבין עשה מעשים של בגידה בארץ ישראל".

חבר הכנסת בן גביר רואה ברב מאיר כהנא הי"ד את מורו ורבו, אך מציין כי הוא חולק עליו בנושאים מסוימים. "אני לא מסכים עם כל מילה של הרב כהנא ולא מרגיש מחויב להכול", אומר בן גביר. "אני חושב שהוא טעה כשהכליל את כל הערבים ואני נגד ההצעות שלו כמו חופי ים נפרדים ליהודים וערבים.

''אבל מצד שני הוא היה מנהיג שמסר נפש למען יהודי ברית המועצות ונרצח בגלל שהוא הרב כהנא. אני יותר מתחבר אליו מאשר לרבין והייתי בוודאי רוצה שגם לו יהיה יום זיכרון כמו שיש לרבין".

"בהתחלה רצו להתייחס אליי כאל הרב כהנא 2", מספר בן גביר. "היה ניסיון לבודד אותי אבל הם לא הצליחו. יש כאלה שלא מדברים איתי, אבל מי שכן מגלה אדם שהוא ההיפך לגמרי ממה שהם חשבו ודמיינו, שאוכל ערבים לארוחת בוקר".