תותח מתנייע של צה"ל
תותח מתנייע של צה"לצילום: דובר צה"ל

בעוד מספר ימים תעלו על האוטובוס בלשכת הגיוס כאזרחים ותרדו ממנו בשבטה - לתחילתו של פרק חדש כלוחמים. נסיעה קצרה שבסופה שינוי משמעותי. אולי המשמעותי שחוויתם עד כה.

בשנת 2021 הבחירה להתגייס לשירות קרבי אינה מובנת מאליה. בבחירה בין ה״אני״ ל״אנחנו״ בחרתם בדרך המאתגרת יותר. במקום לשאול ״מה יוצא לי מזה״ בחרתם לקחת חלק במשימת ההגנה ושמירה על המולדת כמו דורות של לוחמים לפניכם.

אני מעריך מאוד כל אחד ואחת מכם על הבחירה בשירות משמעותי. אני משוכנע שלא פחות ממה שתתרמו, תגלו במהלך התקופה כי נתרמתם והתפתחתם רבות.

תקופה הטירונות אינה קלה. בשבועות הקרובים תחוו אתגרים שונים. אתם תכירו את המשמעת הצבאית לראשונה ותבינו את חשיבות הציות לפקודה. אתם גם תידרשו לפעולות שאינן מוכרות מהעבר - כל זה במטרה להכשירכם כלוחמים ולוחמות ראויים ביחידות המבצעיות של החיל.

אל״ם עמית גיא בטקס מינויו למפקד שבטה
אל״ם עמית גיא בטקס מינויו למפקד שבטהצילום: דובר צה"ל

לצד האתגר, אני בטוח כי תגלו את עצמכם מחדש. תתגברו על קשיים. תתמודדו עם דילמות. תלמדו על יכולות חדשות שבכם כמו חוסן ואיתנות. אך יותר מכל, תעברו זאת לצד אחיכם ואחיותכם לנשק - חברות עמוקה שתלווה אתכם שנים רבות, הרבה אחרי סיומה של הטירונות.

מחזור דצמבר 21', אתם עתידים להצטרף בימים הקרובים לשורותיו של חיל התותחנים. חיל מגוון, טכנולוגי, משפחתי ועוצמתי. בהגעתכם תחשפו לכל מערכי החיל, למגוון אמצעי הלחימה באוויר וביבשה שמציבים את החיל כגורם מכריע בשדה הקרב. אתם תעסקו בליבת העשייה, בפעילות עם משמעות אמיתית - בשגרה ואם יידרש גם בחירום.

אני מברך אתכם לרגל הגיוס הקרב. ברצוני להרגיע אתכם (ואת הוריכם...) כי מיטב המפקדים בחיל מחכים לכם על מנת לקלוט אתכם לשורותיה של משפחה לוחמת ואיכותית. מאחל לכם פרק טירונות מלמד ולאחריו שירות מוצלח, בטוח ומשמעותי.

בהצלחה. מחכים לכם בשבטה!

אל״ם עמית גיא
מפקד בית הספר לתותחנות