גלית דיסטל־אטבריאן
גלית דיסטל־אטבריאןצילום: דוד הוכברג

על רקע ההחלטה שלא להמשיך לאבטח את שרה, יאיר ואבנר נתניהו, ח"כ דיסטל אטבריאן מהליכוד מתריעה מפגיעה במשפחה ותוקפת את ההחלטה ועדת השרים לענייני שב״כ.

"הייתה וועדה לפני חצי שנה שבאה ואמרה יש הסתה נוראה ברחובות לפחות שנה תהיה אבטחה, ובאה וועדה פוליטית אחרי חצי שנה ומחליטה להסיר את האבטחה. עכשיו אני לא מבינה שב"כ וסדרי אבטחה, אבל אנחנו רואים את ההסתה הקשה ברחובות וברשתות, אני לא זוכרת דבר כזה כלפי אף אשת ראש ממשלה" תקפה דיסטל בראיון לרדיו 'קול חי'.

בדבריה הסבירה את השוני בין משפחת נתניהו למשפחות קודמות, "כל ילדי הגן יודעים מי זו אשת ראש הממשלה שרה, ומי בכלל יודע מי זה בעלה של עידית סילמן. הוא היה ראש ממשלה 12 שנה, הוא מוביל כעת בכל הסקרים והוא עתיד להיות ראש ממשלה שוב, השנאה מגיעה על רקע הפוליטיקה, ההפגנות והתקשורת שמלבה את האש באה כדי לפגוע בנתניהו, אשתו של ראש הממשלה מבוהלת ומפחדת לצאת מהבית", סיפרה דיסטל כשהיא מתבססת על שיחות אישיות שקיימה איתה.

דיסטל תקפה את מסע ההסתה שהביאה לטענתה למצב כיום, "העוצמה של השנאה שנדלקה נגד שרה נתניהו שבאה מהאולפנים, ששם פתאום שואלים למה אנחנו צריכים לממן את אבטחתה? כי אתם דלקתם את ההסתה הנוראית אתם הייתם מחולל השנאה, אומנם אתם מעונבים וממלכתיים, והטפתם ארס כנגד אישה שלא יכלה להתמודד מול השנאה הזו".

ח"כ דיסטל ציינה כי "רק בשבועיים האחרונים יש שתי איומים מפורשים לרצח כנגד שרה וילדיה. 'קריים מינסטר' ו'הדגלים השחורים' אלו תנועות טרור אלימות שמטילות אימה על מנדלבליט, הם הפריעו לו בסופר או ברחוב, הם היו לפני כמה שבועות בכנסת וביקשו לקבל נשק להגן על ערבים מפני מתנחלים. יש להם כ"כ הרבה כסף ולחשוב ששרה ויאיר נתניהו יכולים להסתובב לבד ללא אבטחה על דלק השנאה המטורף נגדם".