ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה) הסביר היום (שני) למשטרה את המסקנות החסרות בתחקיר שהגישה בעקבות פרעות הערבים במהלך "שומר חומות", ותקף את חברי הכנסת הערבים שמסיתים לאלימות.

במהלך דיון על מסקנות המשטרה בעקבות מבצע "שומר החומות" שהתקיים בוועדה לביטחון פנים בראשות ח"כ מירב בן ארי, אמר ח"כ שיקלי לנציג המשטרה שהציג את מסקנותיה: "זה לא תחקיר".

הוא הסביר: "מבחינת תפיסה, אתם מדברים על הצלת חיים ובתוך הדבר הזה מכניסים 'הפרות סדר'. הדבר הזה מצביע על כשל תפיסתי עמוק של משטרת ישראל. אתם לא מד"א, המשימה שלכם היא סיכול פח"ע ולא הצלת חיים. הנגזרת של סיכול הפח"ע היא הצלת חיים, אבל המשימה היא סיכול פח"ע. אז איך אתם לא כותבים את זה כמשימה ראשית?".

"דבר שני, הביטוי הפרות סדר הוא לא מעניין פה", הוא הוסיף. "כשבאים נכים ועושים מחאה ויורדים לאיילון זו הפרת סדר. כשיש מחאה ומחליטים לצעוד באיזה רחוב זו הפרת סדר. אבל כשהמון מוסת יוצא לרחובות עם בקבוקי תבערה, אבנים, מבצע לינצ'ים - קוראים לזה התקוממות לאומנית או אינתיפאדה. זה אירוע לוחמתי, זו לא הפרת סדר".

לדבריו, "ברגע שאתם קוראים לתופעות במילים שאין להן שום קשר למציאות, אתם מכשילים את כל המערכת. אתם מעבירים שדר עקום לאנשים שלכם בשטח ואתם יוצרים בעיה שבסוף מקרינה ללוחם בקצה שלא חותר למגע כי זו הפרת סדר ולא אירוע לוחמתי".

"משטרת ישראל כשלה כשלון חרוץ בטיפול באירועי שומר החומות", אמר. "וזה שבאים פה ומציגים כמה שוטרים נפגעו זה בסדר, זה חלק מתחקיר, אבל המשטרה הייתה צריכה לבוא ולומר ולהציג פה דברים אחרים. הייתי מצפה לשמוע כמה אזרחים נפגעו ואתם יכולתם למנוע את הפגיעה שלהם, כמה אזרחים נהרגו ולציין אותם בשמותיהם. פרופ' הר אבן, יגאל יהושע. אנשים שנפגעו בצורה אנושה. פעולה נחושה של המשטרה הייתה מונעת פציעה אנושה של האנשים האלה והייתה מונעת את ההרג. פעולה רפה ומגומגמת היא זו שהביאה לתוצאות האומללות של שומר החומות".

בשלב זה תקף ח"כ שיקלי את חברי הכנסת מהרשימה המשותפת. "איפה ההתייחסות למחוללי האלימות? למסיתים שחלקם יושבים פה?" שאל. "ישב פה החצוף הזה, איימן עודה, שתקף באלימות חבר כנסת ובשומר החומות בא ואמר אנחנו צריכים להניף את דגלי פלסטין על חומות ירושלים. צריך להבין פה את הטרמינולוגיה, את המשמעות של המילים".

"בואו נדבר על עאידה תומא סלימאן שישבה פה מקודם, שהלכה לחזק את מבצעי הלינצ'ים בעכו", הוסיף. "בואו נדבר על סמי אבו שחדה שלפני שבועיים אומר בלוד אנחנו משבחים פה את השבאב ששברו ליהודים את האף. ההנהגה הפלסטינית משתוללת והנוכחות שלהם בכנסת היא חרפה שחונה על בג"ץ שמגבה את ההנהגה הלאומנית הרדיקלית והאלימה יחד עם ארגוני שמאל".