בוארון בסיעת הליכוד
בוארון בסיעת הליכודצילום: פורום ציון וירושלים

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו תקף אתמול (שני) את ממשלת בנט-לפיד שלטענתו מזניחה את הטיפול בהשתלטות הפלסטינית על שטחי C.

בדיון שנערך בסיעת הליכוד בהובלת פורום ציון וירושלים, אמר נתניהו: ״אני מודה לידידנו אביחי בוארון שעוסק במרץ ובנאמנות לארץ ישראל ללא סייג וללא פחד. יש שיקול שקשה לעשות אותו והוא לעמוד מול גורמי הכח ולדעת שאתה משלם מחיר אישי בשביל לעשות את הדבר הנכון.

״יש עכשיו תאוצה של ההשתלטות הפלסטינית והממשלה נכנעת. מי שמחזיקים לכאורה באידיאולוגיה הזאת מכרו את הערכים, והם מסקנים את העתיד של המדינה, של ארץ ישראל האהובה שלנו. זה המבחן של מנהיגות כשקשה. צריך לפעול בעוצמה״.

נתניהו הבטיח לסייר בקרוב ביהודה ושומרון. ״המסר הזה צריך לצאת אל השטח, אני אארגן סיור ואנחנו נצא אל השטח. יש אסלאמיזציה שמתרחשת בגלל השותפות של האחים המוסלמים, זה דבר שלא קיים במזרח התיכון, אבל פה מתמסרים לזה. יש האצה אדירה במה שקורה בשטח, זה גם ביו״ש, גם בערים המעורבות וגם בפיגועים. צריך לצאת בכל הכח כנגד הממשלה הישראלית-פלסטינית הראשונה כדי שהיא תהיה גם האחרונה״.

עורך הדין אביחי בוארון, יו"ר פורום ציון וירושלים: ״הרשות הפלסטינית עובדת בלי הפסקה על מנת לבנות מדינה פלסטינית בלב מדינת ישראל, מעפולה בצפון ועד באר שבע בדרום.

״צריך לדעת ולהגיד בצורה ברורה- המערכה היא לא רק על שטחי C, זה מערכה על כל השטח הפתוח ביהודה ושומרון, גם בשטחי A וגם בשטחי B. הרשות לא סופרת את הסכמי אוסלו ומפרה אותם ברגל גסה.
הרשות מתייחסת לכל המרחב ומבינה את המשמעויות האסטרטגיות של ההשתלטות וזה מייצר מציאות של חנק היישובים, איום על הצירים, והפיכת הישובים היהודיים למובלעות״.

לדברי בוארון, ״מדינת ישראל על כל גופיה פשוט מתעלמת מהמצב וגוררת רגלים, אנחנו צריכים לתת לזה מענה בצורה אגרסיבית על מנת לבלום ולעצור את ההשתלטות האדירה על השטחים הפתוחים ביהודה ושומרון, זו פצצה מתקתקת, ׳מכת מדינה׳ שצריך לעצור אותה דחוף״.

יו״ר הסיעה חבר הכנסת יריב לוין: ״אני רוצה להודות לאביחי בוארון ולפורום ציון וירושלים בליכוד על העבודה המשמעותית שהם עושים במחקר ובהעלת הנושא לסדר היום, אנחנו בסיעת הליכוד נמשיך לעסוק בסוגיה ולפעול בכל הכח על מנת לבלום את ההשתלטות של הפלסטינים״.