סטף קרי. עשה היסטוריה
סטף קרי. עשה היסטוריהצילום: רויטרס

בנוכחות הוריו והשחקן שהחזיק בשיא במשך עשור, סטף קרי שבר הלילה (בין שלישי לרביעי) את שיא השלשות בליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA ובכך קיבל חותמת רשמית לגדול קלעי השלשות אי פעם.

היה זה במהלך המשחק של גולדן סטייט, קבוצתו של קרי, מול הניו-יורק ניקס באולם מדיסון סקוור גארדן שבניו יורק. קרי הגיע למשחק כשהוא זקוק לשתי שלשות בלבד כדי לנפץ את השיא ההיסטורי בו החזיק ריי אלן במשך עשור.

2:30 דקות בלבד הספיקו לקרי כדי לעשות היסטוריה ולנפץ את השיא ההיסטורי, כאשר אחרי שקלע את השלשה הראשונה שלו במשחק דקה מפתיחה, 7:33 דקות לסיום הרבע הראשון הוא קלע את השלשה השניה שעשתה היסטוריה, הרחק מקו השלוש כמו שהוא רגיל.

גולדן סטייט לקחה פסק זמן כדי להריע לקרי, כאשר במקביל הוקרן על המסך הגדול של אולם הכדורסל המפורסם ביותר בעולם, הוצגו נתוני הקליעה הבלתי נתפסים של קרי: 152 משחקים ברציפות עם לפחות שלשה אחת, כאשר זהו הרצף השני הכי ארוך אי פעם שהחל בדצמבר 2018. אגב, השיא שעומד על 157 משחקים ברציפות שייך גם הוא לקרי.

בעוד ריי אלן רשם את השיא ההיסטורי שלו ב-1,300 הופעות, קרי בן ה-33 הסתפק ב-789 משחקים בלבד בכדי לרשום שיא היסטורי גדול.

למעשה מדובר בשיא השלשות אי פעם למשחקים בעונה הרגילה, אבל גם בפלייאוף קרי הוא זה שמחזיק בשיא שלשות כאשר קלע 470 כאלה וגם בסדרות הגמר הוא עומד בראש לבדו עם 121 שלשות.
קרי המרוגש לא הצליח לעצור את הדמעות כאשר זכה גם לחיבוק מהוריו שנכחו באולם וכן מהשחקן שלקח לו את התהילה, ריי אלן בכבודו ובעצמו.

המשחק ההיסטורי הסתיים עם ניצחון גולדן סטייט וקרי 105:96 בחוץ שהעלה אותה למאזן 5:23 הטוב ביותר בליגה, במשחק שייכתב לעד בספרי ההיסטוריה של ליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA. ספק רב אם אי פעם יישבר שיאו של קרי שכבר הושווה לגדול שחקני הכדורסל בכל הזמנים, מייקל ג'ורדן.

קומישינר ה-NBA אדם סילבר ברך את קרי: "מדהים לראות את סטף שובר את שיא השלשות של ה-NBA. הוא גרם למהפכה בליגה, וממשיך להשאיר את חובבי הליגה המומים מהאמנות המדהימה שלו ומהיכולת יוצאת הדופן שלו לקלוע", כתב. "אנחנו מברכים אותו ומאושרים איתו בערב ההיסטורי הזה".