לוחמי מג"ב בלוד
לוחמי מג"ב בלודצילום: Yossi Aloni/Flash90
צה"ל ומשטרת ישראל יקימו, לראשונה, חטיבות של משמר הגבול במילואים. לחטיבות החדשות יהיה תפקיד כפול: להשתלב בפעילות הביטחון השוטף בשגרה, ולטפל באירועים אלימים שעלולים להתפתח ברחבי ישראל במלחמות הבאות, כך מדווח העיתון 'ישראל היום'.

ההחלטה להקים חטיבות מג"ב במילואים היא לקח ממבצע שומר החומות ומהאלימות הנרחבת שהייתה בחלק מהערים המעורבות. המשטרה התקשתה אז להתמודד עם היקף האירועים וחומרתם, ומצאה את עצמה עם מעט כוחות שמיומנים לטפל בסוג כזה של אירועים. צה"ל אמנם העביר למשטרה פלוגות מג"ב בסדיר, שמוצבות בדרך כלל ביו"ש, אולם הדבר נעשה כמה ימים לאחר פרוץ האירועים והיה ברור כי מדובר בפתרון נקודתי שעלול לא להספיק בעתיד.

לאחר המבצע הוביל אגף המבצעים בצה"ל עבודת מטה, בשיתוף המשטרה, במטרה להפיק לקחים לעתיד. שניים מהלקחים שכבר הופקו נחשפו לפני שבועות אחדים ב"ישראל היום": ההחלטה להעביר במערכה הבאה את פלוגות מג"ב למשטרה מייד בראשיתה כדי לייצר הרתעה בשטח, וההחלטה לגייס כוחות מילואים שיאבטחו צירים מרכזיים וילוו שיירות, במטרה למנוע שיבוש של תנועת הכוחות או ניסיונות לפגוע בכלים צבאיים כדי לחבל במאמץ ההתקפי של צה"ל.