תמונה סמלית או תמונת מציאות?
תמונה סמלית או תמונת מציאות?צילום: החזית לשחרור דרום תל אביב

בדרום תל אביב תועדה חיילת כשהיא נושאת על גבה ילד מילדי המסתננים. האם חזרו חיילי וחיילות צה"ל לסייע למסתננים בלתי חוקיים בדרום תל אביב? על כך שוחחנו עם שפי פז המזכירה את ההיסטוריה של הסיוע הצה"לי לילדי מסתננים:

"בשנת 2016, אחרי מאבק של כמה שנים ולחץ שהפעלנו על מערכת הביטחון, ליברמן שהיה אז שר הביטחון נתן הוראה להפסיק את זה. עד אז חיילים היו מוציאים אותם מהגנים ומשחקים איתם בגינות. נלחמנו וניתנה הוראה להפסיק את זה.

במהלך השנים שעברו מאז מדי פעם אנחנו רואים עזרה כזו, אבל בבודדים, פתאום חלוקת חבילות וכו'. אנחנו מתעדים ומעלמים מזה כי זה בבודדים, אבל הפעם זו תמונה מאוד סמלית, ילדת מסתננים רוכבת על גב של חיילת".

"אני לא יודעת אם זה חד פעמי או בהוראה מלמעלה, אבל בחגים האחרונים חיילים פרקו במאורגן חבילות מזון למועדונית של מסתננים", אומרת פז ומציינת כי המועדונית בה פרקו החיילים את המזון שייכת לעמותת 'לשובע' "שהיא עמותה ישראלית והחיילים באים לפרוק את החבילות מטעמה, אבל זה שבמועדון הספציפי הזה יש רק ילדי מסתננים, זה כבר סיפור אחר...".

בעיני פז המראה שתועד בתצלום הוא "הכי סמלי שיש. אני יודעת שגנץ גינה חיילים שסייעו לבציר של חייל פצוע, אבל פה הכול אפשרי. אני מקווה שיסתבר שלא מדובר באירוע מוכוון מלמעלה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "חיילי צה״ל מבצעים התנדבויות במסגרות שונות כחלק מחיזוק הקשר עם הקהילה ובהתאם לנהלים ופקודות שהופצו על ידי חיל החינוך והנוער. ככלל, התנדבויות יחידתיות בצה״ל יאושרו ע״י קצין בדרגת סגן אלוף ובתנאי שיעמדו בסעיפים קבועים".

מארגון תורת לחימה נמסר: "בשעה שבשומרון חיילים מקבלים פקודה לרדוף אחרי יהודים צדיקים יום אחרי פיגוע רצחני, בתל אביב חיילי צה"ל מטיילים שוב עם מסתננים. מדובר באובדן זהות וערכים ומצופה משר הביטחון גנץ והרמטכ"ל כוכבי לחשב מסלול מחדש".