אריה דרעי
אריה דרעיצילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרקליטיו של יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נמצאים על סף סיכום עסקת טיעון בתיק החשדות נגד דרעי.

על פי הסיכום יו"ר ש"ס יודה בעבירות מס מינוריות יחסית ובתמורה לא יוטלו עליו עונש מאסר בפועל או עבודות שירות.

דרעי יוכל להישאר יו"ר מפלגתו, אך יצטרך להתפטר מהכנסת. מדובר ביתרון מבחינתו של דרעי שכן התפטרותו תמנע דיון אפשרי על קלון שיתלווה להרשעתו בבית המשפט.

הוא יוכל גם להתמודד בעתיד לכנסת ולחזור לכהן כח"כ בכנסת הבאה ולהמשיך לשלוט במפלגתו בשלט רחוק. בנוסף, ייתכן שהיעדר הקלון יסייע בעתיד לדרעי לעמוד בפני בג"ץ אפשרי שיוגש אם ימונה לתפקיד שר.

נזכיר כי בתחילת החקירה בעניין דרעי נחקר חשד לשוחד, אך היועמ"ש החליט להעמידו לדין בגין עבירות מס, בכפוף לשימוע.

בחודש האחרון נשמע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מתאר את הפער העצום בין החשדות שהיו בתחילת הדרך כלפי דרעי - חשדות חמורים לשוחד - לבין השורה התחתונה.

"אני חושב שהתוצאה היא לא טובה, היא רעה אפילו, שזה לקח כל כך הרבה זמן. תיק דרעי בא אליי כתיק שחיתות מאוד חמור, חקירה של נושאים ודברים כאילו שזה נראה וואו, גדול, כן? מהתיק הזה לא נולד אפילו עכברון, זאת אומרת כלום, זה לא שמשטרה, לא יודע, זה כאילו פשוט כלום, לא הייתה חקירה על העלמות מס. לקח פרק זמן מאוד ארוך, שלא הלך לשום מקום.

פשוט כלום, עכשיו מתוך זה שחוקרים סיפור גדול שהוא לא קיים אז מגיעים לסיפורים אחרים. האם אפשר להתעלם מהם? חד משמעית לא, אי אפשר, אתה מגיע לדברים אחרים, לעולמות אחרים לגמרי ומגלים דברים", נשמע בהקלטה שהובאה בחדשות 12.