אריה קינג
אריה קינגצילום: הלל פלג

סגן ראש עיריית ירושלים, יוסי חביליו, וחברת מועצת העיר, לורה ורטון, שלחו מכתב לראש העיר ירושלים, משה ליאון, בדרישה לפטר את אריה קינג מתפקידו כסגן ראש העיר.

"אנו דורשים לפטר את קינג בשל גזענות, הסתה לאלימות ופרובוקציות המביישות את העירייה ומבעירות את העיר", כתבו השניים.

הם הוסיפו כי "קינג ניגש יחד עם חבר המועצה, יהונתן יוסף, אל בית משפחת סאלם בשכונת שייח' ג'ראח בכדי להגיש להם צו פינוי ונשמע שהוא מזדהה בשם בית המשפט. העובדה שדבריו הקיצוניים ופעולותיו המתסיסות נעשים כאשר הוא נושא תפקיד של סגן ראש עיריית ירושלים".

"אנו קוראים לך להתנער מדבריו של קינג ולהבהיר כי אתה מתנגד לגזענות באשר היא. מעבר לכך אנו קוראים לפיטוריו של קינג מתפקידו וזאת בשל הנזק העצום שהוא גורם לעיר, לתדמית העייריה ולאפשרות לחיות כאן בשלום יהודים וערבים יחדיו", כתבו השניים.

אריה קינג, יו"ר סיעת 'מאוחדים' וסגן ראש עיריית ירושלים הגיב, "תנחומיי הכנים לחביליו ווורטון שרואים כיצד החזון של יישוב כל חלקי ירושלים ביהודים, קורם עוד וגידים במשמרת שלהם, עוד ועוד נכסים חוזרים לידי בעליהם היהודים, עוד ועוד שכונות יהודיות מאושרות לבניה מבית צפפא בדרום ועד עטרות בצפון, עוד ועוד שכונות יהודיות מיושבות מחומת שמואל בדרום ועד נווה יעקב בצפון וכל זאת במשמרת שלהם".

"עד כמה המכתב המגוחך שלהם מטריד אותי? כלל וכלל לא, יש לי עוד משימות רבות להשלים למען תושבי העיר, מטיפול בחשבונות הגיחון ועד המאבק נגד הבניה ברכס לבן, וכולל הכנת העיר להתמודדות עם משבר האקלים, אני מודה לחביליו וורטון על שיתוף הפעולה עמי במשימות חשובות אלה", דברי קינג.