מחמאה נדירה של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לקודמו בתפקיד דונלד טראמפ.

במהלך נאום לאומה בבית הלבן, בו התייחס להתפרצות זן האומיקרון בארה"ב וקרא לאזרחים האמריקאים לקבל את זריקת הבוסטר, הודעה הנשיא ביידן לממשל הקודם ואמר כי בזכות ממשל טראמפ היתה ארה"ב אחת המדינות הראשונות לקבל את החיסונים.

"אני קיבלתי את חיסון הבוסטר שלי מיד כשהיה זמין, ולפני מספר ימים הנשיא לשעבר טראמפ הודיע כי גם הוא קיבל את החיסון. זהו אולי אחד הדברים היחידים עליו שנינו מסכימים. תנו לי להיות ברור: תודות לממשל הקודם ולקהילה המדעית שלנו, ארה"ב היתה אחת המדינות הראשונות לקבל את החיסון", אמר ביידן.

הנשיא לשעבר טראמפ התראיין ביום שלישי בערב לרשת "פוקס ניוז" והתייחס למחמאה הלא צפויה שקיבל מהנשיא הנוכחי ביידן. "אני מאוד מעריך את זה. הופתעתי לשמוע את זה. אני חושב שזה היה דבר נהדר, ואני חושב שזה גם משמח הרבה מאוד אנשים", אמר טראמפ. לאחר מכן הוא חזר שוב על דבריו כי הוא "מעט מופתע" מדבריו המחמיאים של ביידן, והוסיף כי "אני חושב שהוא עשה משהו מאוד טוב. חייב להיות הליך של ריפוי במדינה הזאת, וזה יעזור מאוד".

טראמפ הודה לפני מספר ימים במהלך ראיון פתוח עם קהל בדאלאס כי קיבל את החיסון השלישי, הבוסטר, למרות שבחודש ספטמבר האחרון אמר כי "ככל הנראה לא יקבל אות הבוסטר".

הנשיא לשעבר גם התייחס להפצת החיסונים לכל אזרחי ארה"ב, ואמר כי "זה דבר נהדר שכולנו עשינו. אני אולי הייתי הרכב שהוביל את הכל, אבל כולנו עשינו את זה ביחד. כשהמצאנו את החיסונים המדהימים האלה, שלושה מהם, ותרופות, עשינו עבודה אדירה. לעולם לא צריך לזלזל בהם. אנו צריכים לשמוח על זה, כי כולנו הצלנו מיליוני חיים בכל רחבי העולם".