טרור אבנים
טרור אבניםצילום: הלל מאיר/TPS

בשבועות האחרונים ניכרת הסלמה בפעילות הטרור ברחבי איו"ש. איאד אל-קרא, פרשן פוליטי ומנכ"ל של העיתון הרשמי של חמאס "פלסטין", מעריך כי מדובר בשלב חדש של עימות אלים ומזוין בהנהגתה של חמאס.

במאמר דיעה בעיתון "פלסטין" (שבת) כתב קרא, כי תנועת המאבק הפלסטינית לא תשלים עם "הפשעים" שמבצעים המתנחלים באיו"ש שבעקבותם "הוצתה להבת הגדה (המערבית) באופן שלא נצפה (ע"י ישראל)". לדבריו, המצב בגדה משתנה באופן מהיר ולא הרשות הפלסטינית ולא ישראל יכולות להבין אותו".

קרא ציין, כי הרצון לנקום במתנחלים ובחיילי צה"ל הולך ומתחזק ולאור הלוך רוח זה צפויה הסלמה בעימותים עם כוחות צה"ל והרשות הפלסטינית (בגלל הצעדים שהיא נוקטת נגד פעילי חמאס והאסירים הביטחוניים המשוחררים).

קרא הוסיף, "אשר על כן אנו נמצאים בשלב חשוב בהתמודדות עם הכיבוש הישראלי בגדה המערבית... את השבועות הקרובים שיהיו חמים תוביל חמאס בגדה והנהגתה בעזה ובחו"ל, ובכך חמאס נשענת על תמיכה עממית רחבה הולכת וגדלה בשנים האחרונות ובפרט לאחר מערכת חרב אל-קודס (מבצע שומר החומות)".

את הסיפא של מאמרו חתם קרא בהערכה הבאה: "התיאום הביטחוני לא יגן על המתנחלים וצבא הכיבוש בגדה ממצב הרתיחה המתרחש, ואשר מתרגם לפעולות עממיות וצבאיות נגד המתנחלים וצבא הכיבוש כפי שאירע בג'נין, בשכם ובירושלים והדבר יתרחב לשאר הגדה המערבית. ביצוע פיגועים חדשים הוא שאלה של זמן ולא מעבר לשעות או ימים".