אחת המודעות של חותם
אחת המודעות של חותםצילום: יח"צ

ארגון חותם, ממשיך במאבק נגד מתווה הגיור של השר מתן כהנא.

בארגון פרסמו בשבועות האחרונים מספר פרסומים נגד התוכנית תחת הכותרת 'גיור אקספרס' וכעת מסבירים בחותם את "ההשלכות החמורות של רפורמת הגיור", לטענתם.

בתחילה, עוסקים בארגון חותם בשאלה 'מה מתן כהנא רוצה לעשות'. לדבריהם, "ההצעה של כהנא מעניקה את סמכות הגיור הממלכתי, על כל משמעויותיו, לבתי דין בהם ישמשו כל רב אזורי או רב ישוב. סמכותו של בית הדין החדש לא תהיה רק לתושבי הרשות המקומית שממנה מגיעים הרבנים, אלא הם יוכלו להקים דוכן- גיור לכל אחד שיבוא, מכל כצוות הארץ".

בארגון חותם תוהים, "האם היינו מוכנים לקבל שכל פקיד זוטר במס הכנסה יקבע את מדיניות המס של מדינת ישראל?. האם הגיוני שכל מ"פ בצבא יוכל להחליט על המדיניות הביטחונית של מדינת ישראל? האם בסמכות כל רופא במרפאה מקומית לקבוע בשאלה האם יש לחסן את אזרחי המדינה בחיסון נגד קורונה?".

"המערכת הממלכתית לא יכולה לאפשר לכל בעל מקצוע זוטר להחליט על המדיניות הכללית של מדינת ישראל. ההחלטה על שערי הכניסה לעם היהודי אינה פחותה משאלות אחרות בתחום המדיניות הציבורית ולא יכולה להימסר לכל רב ישוב. בדיוק בשביל זה יש את הרבנות הראשית לישראל", מסבירים בארגון חותם.

כעת עוברים בארגון להסביר את ההשלכות של רפורמת הגיור, כפי שהם רואים אותן. "מספיק שבין הרבנים הרבים יימצא רב ישוב אחד או שתיים בעלי השקפת גיור 'פתוחה' שיחליט לבטל את הצורך בקבלת מצוות, וכל המעוניינים בגיור מקל לצורך אזרחות או מטרות אחרות, ינהרו אליו. כל זה ללא הליך אמיתי של קבלת מצוות, אחד מהבסיסים החשובים בתהליך הגיור. מספיק בית דין אחד או שניים כאלה, בשביל לגרום לתוצאה של אנדרלמוסיה".

בחותם מוסיפים כי הדבר יוביל לפתיחת שער רחב לגיורים ליברליים וספק רפורמיים, שאינם מקובלים - לדבריהם - על 99% מרבני ישראל. "אותם התעודות המזויפות מהגיור הבעייתי, יוכרו על ידי רשויות המדינה השונות. דבר זה יגרום לכך שכל יהודי שירצה להתחתן, ייאלץ לבדוק האם משפחתה של אשתו לעתיד עברה גיור אמיתי או שגם היא עברה פייק גיור בבתי דין אלו. בצורה זאת אנו עלולים למצוא את עצמינו עוד זמן לא רב, נאלצים להשתמש ולהחזיק בספרי יוחסין, ולבדוק בהם לפני כל חתונה וזוג שרוצה לבנות בית יהודי כשר" אומרים בארגון חותם.

נקודה נוספת שמעלים בחותם היא חוסר בלגיטימיות של ממשלה הנשענת על קולות הערבים, להכריע בנושא הגיור. בארגון אומרים שלא יתכן שנושא משמעותי כל כך למדינת ישראל ולאזרחיה, יוכרע ע"י מפלגה ערבית שאמורה להכריע כיצד יראה הגיור הממלכתי במדינת ישראל.

במודעה שפרסם הארגון נראים השר כהנא, השר אביגדור ליברמן וח"כ גלעד קריב בדוכן לגיור אקספרס בו ניתן להדפיס תעודות גיור באופן מידי, ציור שעלול על פי הארגון להפוך למציאות במידה והרפורמה תעבור. במודעה אחרת שפורסמה, נראה טופס הרשמה לספר יוחסין שבמידה והרפורמה תעבור הוא זה שיהווה פתרון על מנת שנוכל בעתיד לדעת מי אכן נחשב ליהודי על פי ההלכה ומי לא. לאחרונה הוציא הארגון מודעה נוספת בה רואים את השר כהנא חוטב בעץ יחד עם ח"כ גלעד קריב מהתנועה הרפורמית ומתחת לכך הכיתוב "אל תכרתו את אילן היוחסין של עם ישראל".