זאב אלקין
זאב אלקיןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר קבינט הקורונה, השר זאב אלקין, מתייחס לטענות לפיהן הממשלה אינה מתמודדת כראוי עם התפשטות זן האומיקרון בישראל.

"מצבנו הרבה יותר טוב ממדינות אחרות. עד שלא נגיע למצב שהתחלואה באותם אחוזים כמו בחו"ל, ממשיכים במדיניות סגירת השמיים מהמדינות הרלוונטית. יכול להיות שבעוד שבועיים -שלושה זה יהיה לא רלוונטי", אמר אלקין בראיון ל-103FM.

לדבריו, "קורונה זה לא דת ולא אידיאולוגיה, זה מתמטיקה. ברגע שאחוז הנדבקים אצלנו יהיה אותו דבר כמו במדינות שסגורות, אין טעם לסגור - כי זה אותו סיכוי להידבק. כל עוד אחוז הנדבקים אצלנו יותר נמוך, לא נכון לפתוח כי זה יגביר את הקצב".

"לא הייתה אף החלטה שבוטלה, היו רעיונות שמתפרסמים ככותרות גדולות ולאחר שיח, מביאים הצעה אחרת. זה לגיטימי. מה שהובא לקבינט - הוחלט כמעט פה אחד. אני מצפה מהמערכת שלא תגיד אמן על כל הצעה שמישהו מעלה, גם אם זה ראש הממשלה. ששרים בכירים, לפני שמביאים לקבינט הקורונה, ישקלו ויגיעו למסקנה מה יותר נכון", הוסיף אלקין.

השר אלקין הצהיר כי הפתרון לבלימת גל התחלואה הוא החיסון. "רק אם 3 מיליון ישראלים יגבירו את רמת החיסון שלהם נוכל לצאת מהגל".

הוא ציין כי לא תהיה חובת חיסון: "אנחנו לא יכולים להחליף את האזרח בהחלטה שלו להגן על חייו. אנחנו לא מדינה פשיסטית, שנתפוס אנשים ברחוב וניקח אותם בכוח להתחסן. אתה לא יכול להכריח אדם להגן על עצמו".

"המומחים אומרים שהרוב המוחלט של המגבלות, התרומה להורדת התחלואה מינורית והמחיר הכלכלי גבוה, אז מה אתה מרוויח? אנחנו מגנים על האזרחים, לכן אנחנו מפעילים תו ירוק בו אנחנו אומרים מי שמחוסן - אין לו מגבלה, הוא מסתובב עם התו. מי שלא מחוסן, כדי לקבל תו ירוק יצטרך כל רגע להיבדק בתשלום, והוא חי תחת מגבלות", הוסיף אלקין.