במועצה האזורית בנימין מקדמים בסיוע מפעל הפיס שורה של מפעלים חברתיים למען התושבים.

מירי כהן הר שושנים, מנהלת מחלקת משפחה במתנ"ס בנימין, מספרת על פרוייקט ליווי משפחות של ילדים מיוחדים.

"מוקד העבודה שלנו הוא להתייחס למשפחה שמגדלת את הילד המיוחד. לאחים, להורים ואפילו לסבים ולסבתות. המטרה היא לשפר את איכות החיים ולתת מעטפת תמיכה למשפחה עצמה שמאותגרת באתגר חיים מאוד משמעותי. בתפיסה שלנו, המשפחה שמגדלת את הילד, צריכה תמיכה לא פחות ממנו", מספרת כהן הר שושנים.

בקיץ האחרון הפיקו בבנימין שני אירועי הפנינג והגיעו עשרות משפחות יחד עם בני נוער שנתנו כוח להורים ולילדים. ״מפעל הפיס מסייע לנו בפעילות העניפה הזו, כדי לפתח את המודעות לנושא הילדים המיוחדים בתוך הקהילה ולהניע תהליכים בתוך היישובים״, מוסיפה כהן הר שושנים.

חנה איטח, מנהלת אגף קהילה במועצת בנימין מוסיפה, "הדבר המרכזי שאנחנו משתדלים לטפח הוא תחושת השייכות והחוסן שהוא מנוע צמיחה לכך שתושבים יגיעו לבנימין והיישובים יגדלו, יצמחו ויפעלו באופן בריא".

"המחלקה שלנו אמונה על ליווי היישובים גם באתגרי הצמיחה וגם בקונפליקטים שבאים בעקבותיהם. בקורונה קיבלנו המון פניות של יהודים מהתפוצות שרוצים להגיע לארץ והחלטנו לקחת את זה כדי להביא לכאן אוכלוסיות חדשות ולמנף את התחום כדי לקדם הגעת קהילות מחו"ל לאזור שלנו. זה אתגר מאוד משמח ומחבר שמפעל הפיס מסייע לנו בו", מציינת איטח.

עופר קפאח, מנהל מחלקת תרבות תורנית במתנ"ס בנימין, מביא את הצד שלו בשותפות עם הפיס. "אנחנו ערים לעובדה שילדים נמצאים במתח לאורך כל שנת הלימודים והמתח מתפוגג בחופש. החלטנו להציע תוכנית לילדים במשך כל השבוע שילדים מתכנסים ולומדים תורה בחוברות שאנחנו מספקים להם. גם המרצים מגיעים מטעמנו וגם התקציב - והכל בסיוע נדיב של מפעל הפיס".

שמריהו אירגס, סגן ראש מועצת בנימין, מדבר על חשיבות קדום האזרחים הותיקים. "יצאנו מתוכנית אב שאנחנו מסתכלים בה עשר שנים קדימה ואנחנו רואים את הכפלת האוכלוסיה. אנחנו הולכים לטפח את תחום הוותיקים בבנימין, כדי שכל אחד ירגיש שזה הבית שלו. אם זה בשעות הפנאי, אם זה בהנגשת צרכים, אם בחיבור עם הנוער. אנחנו נצמיח יחד קהילה חזקה. התקציב שמגיע ממפעל הפיס ישמש בחלקו להעצמת קהילת הותיקים באופן שייתן מענה לכלל הקהילות שלנו".

ראש המועצה ישראל גנץ מסכם, "אני רוצה להודות למפעל הפיס על ההשקעה בשנה החולפת במטה בנימין בתוכניות רבות ומגוונות ששיפרו באופן משמעותי את רמת החיים של התושבים. אני בטוח ששיתוף הפעולה הפורה יחד עם מפעל הפיס ימשיך לתת פירות טובים לתושבי בנימין ונמשיך יחד לבנות קומה חדשה נוספת".