שגריר ישראל באו"ם לשעבר ויו"ר הליכוד העולמי דני דנון פרסם קריאה בתקשורת היהודית ברחבי העולם לפעול באופן אקטיבי לפתיחת השמיים ליהודים המעוניינים להגיע לישראל.

"אנחנו תמיד גאים על כך שאנו עומדים יחד עם אחינו ואחיותינו בגולה שעומדים כאיש אחד. במשבר הקורונה רבים מבני עמנו בגולה מרגישים שהשארנו אותם בחוץ ולא אפשרנו להם להגיע לבקר את הילדים וההורים שלהם. מבחינתי זה לא מקובל", אומר דנון בראיון לערוץ 7.

לדבריו, "צריך להתמודד עם הקורונה ולהטיל מגבלות, אבל אי אפשר לומר לאחינו ואחיותינו - אנחנו אתכם - אבל אל תבואו לכאן עד שהמשבר יסתיים. צריך שהקריטריונים יהיו רחבים. לפני מספר שבועות עלתה לתודעת הציבור תלונה של אמהות לפני לידה שביקשו לאפשר להוריהם להיכנס לישראל ומצאו דרך להסדיר את זה. אם יש לך בן משפחה מדרגה ראשונה שגר בישראל למה שלא תוכל לבקר אותו? תגיע מחוסן, תצא לבידוד ותפגוש את המשפחה. לרבים וטובים מהיהודים יש נכס בישראל. לא נאפשר להם להגיע לבית שלנו? אפשר להוסיף קריטריונים ולאפשר ליהודים להגיע לארץ".

"זה דבר שהוא לא תקין, כי אנחנו תמיד מדברים על חשיבות הקשר. קיבלתי טלפונים מאנשים שרצו להגיע לעלות לקבר ההורים ביום השנה לפטירתם. לבוא רק ליום האזכרה ולחזור. פניתי לחברי בממשלה ובכנסת ואני מקווה שהקריאה הזו תשפיע. הקריאה הזו חשובה ואני מאמין שאחרים יצטרפו אלי ואני מאמין שנראה בקרוב מאוד הקלות בנושא הכניסה לישראל. הקורונה לא הולכת להיעלם והקשר עם יהדות התפוצות חייב להימשך", סיכם דנון.