גפני במתקפה חריפה נגד ליברמן ויועז הנדלערוץ כנסת

יו"ר יהדות התורה משה גפני תוקף במליאת הכנסת את השרים ליברמן והנדל שקראו לפטר את הרב הראשי.

"ליברמן חתיכת חצוף שכמוהו, על גבול האנטישמיות", אמר, "מה למד ליברמן בחייו חוץ מלגנוב? מה הוא יודע? מה יודע יועז הנדל? הרב הראשי לא יעשה מה שאומרים לו אלא מה שהתורה אומרת. הרב לאו לא יפסוק לפי מה שאתם רוצים".

"אתם אפסים שכמותכם. תורידו את הנעלים מהרגלים שלכם לפני שאתם מדברים על הרב הראשי. פרחחים", סיכם גפני.

אתמול הבהיר הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו במכתב ששלח לראש הממשלה נפתלי בנט כי רפורמת הגיור תביא אותו שלא לחתום עוד על תעודות מתגיירים.

"תפקידו של ראש מערך הגיור הוא ליישם את הנחיותיו ההלכתיות של נשיא בית הדין הגדול. וחובתו של ראש המערך לוודא שמירה על ההנחיות ההלכתיות. עוד כותב הרב הראשי כי ״הפסקת כהונתו של מי שמופקד על יישום ההנחיות ההלכתיות היא גדיעת הקשר בין מערך הגיור לרבנות הראשית, ותגרום לניתוק והסרת האחריות ההלכתית על הנעשה במערך הגיור", כתב הרב לאו.

הוא הוסיף, "לצערי צעד זה הוא חלק מהמגמה המסוכנת של קידום מתווה הגיור שעומד על הפרק בימים אלו. אני חוזר ומדגיש, מתווה הגיור המוצע יגרום לקרע משמעותי בעם ישראל שלא יהיה ניתן לאיחוי. ישום מתווה הגיור המוצע יגרום לפיצול של העם היהודי, שיאלץ להתמודד בעתיד עם השאלה הקשה 'מי הוא יהודי', עם מי אפשר להתחתן ועם מי ח״ו לא, מצב נורא של שתי מדינות לשני עמים, יהדות מפולגת במקום יהדות מאוחדת".

בסיום מכתבו מודיע הרב הראשי לראש הממשלה: "אני מודיע לך בצער רב, כי באם יקודם מתווה הגיור ותופסק כהונתו של ראש מערך הגיור, אאלץ להסיר אחריותי מכל הנעשה במערך הגיור ואפסיק מיידית לאשר את תעודות הגיור הניתנות בו".

שבסיומו כתב, "באם יקודם מתוה הגיור ותופסק כהונתו של ראש מערך הגיור, אאלץ להסיר אחריותי מכל הנעשה במערך הגיור ואפסיק מיידית לאשר את תעודות הגיור הניתנות בו".

לקריאת המכתב המלא לחצו כאן

בלשכת הרב הראשי אמרו: "הרב הראשי הוא בחוק כיום ראש העדה היהודית וחתום על כל המרת דת לדת יהודית (גיור) במסגרת זו יש לרב את ראש מערך הגיור שמונה על ידו לוודא כי הגיורים מתבצעים בהתאם להנחיותיו הלכתיות".

"מרגע שאותו אדם יפוטר ולא תהיה לרב דרך לדעת על פי אלו הנחיות בוצעו הגיורים הרב הראשי בהחלט לא יחתום על שום גיור, ללא שום הבדל בזהות המתגייר ואיזו מדינה הגיע, ללא שידע בוודאות שבוצע על פי הנחיותיו ההלכתיות, כפי שפורט במכתבו של הרב הראשי לראש הממשלה הערב", נמסר מטעם הרב לאו.

השר לשירותי דת מתן כהנא אמר בתגובה: "כואב ומצר על כוונתו של הרב הראשי להפסיק את הגיור בישראל רק בשל אי הארכת כהונה של פקיד. המהלך יפגע בעולים מאתיופיה, בחיילים המבקשים להתגייר ובאלפי מתגיירים נוספים".

"מתוך כוונה להגיע להסכמה רחבה ככל האפשר מקדמות הממשלה והקואליציה בימים אלו חוק גיור שיאפשר לישראלים הרוצים בכך להתגייר על פי ההלכה. השר קורא לרב הראשי לחזור בו מכוונתו לעצור את הגיור בישראל ולהמשיך בהדברות כדי להגיע להסכמות לטובת גיור ממלכתי והלכתי", דברי כהנא.