נתניהו
נתניהוצילום מסך

דובר משמרות המהפכה באיראן, הגנרל רמזאן שריף, ממשיך לאיים על ישראל וטוען: "תהליך הנפילה של המשטר הציוני הגיע לחלק החשוב ביותר שלו במהלך 70 השנים האחרונות".

סוכנות הידיעות "תסנים" המזוהה עם המשטר האיראני ציטטה את הגנרל שאמר עוד כי "היוהרה העולמית והציונים נבהלו כל כך מציר ההתנגדות, עד שהם התנקשו במפקד האיראני הבכיר, קאסם סולימאני".

עוד ציין דובר משמרות המהפכה כי "הייאוש וחוסר האונים של הציונים ושל אויבי האומה האסלאמית נובע מדם הקדושים וההתנגדות של העם. אנחנו קרובים לכיבוש הפסגות האחרונות ואסור לנו לשים לב לדברי האויב".

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הגיב לדברים ואמר: "איראן דוהרת קדימה - ובנט שותק ומתקפל מולה. ממשלת בנט מסוכנת לישראל".

לפי הערכת המודיעין הישראלית שפורסמה בכאן 11, איראן קיצרה את טווחי הזמנים עבור כמות אורניום מועשר המספיקה לפצצת גרעין. לפי נתוני מערכת הביטחון, איראן רחוקה כעת בין חודש וחצי לחודשיים, מכמות חומר בקיע המספקת לפצצה.

בחודש אוגוסט האחרון העריכו בישראל כי איראן רחוקה שמונה עד עשרה שבועות, ולכן איראן בהחלטה מודעת קבעה שלא לפרוץ קדימה. גורם ישראלי בכיר אמר לכאן חדשות: "איראן יכולה להתקדם אף מעבר לכך, ולהיות מדינת סף של ממש- אך בוחרת שלא לעשות כן, בהחלטה מודעת".

בשבת האחרונה טען ראש הארגון האיראני לאנרגיה אטומית מוחמד אסלאמי כי איראן יכולה לייצר דלק גרעיני בכוחות עצמה ובקרוב תתחיל להשתמש בו בתחנת הכוח הגרעינית בבושהר. אסלאמי ציין כי אם השיחות בווינה ייכשלו והסנקציות האמריקאיות לא יוסרו, איראן לא מתכוונת לחרוג מרמת העשרת האורניום ל-60%.

"איראן כבר יכולה לייצר דלק גרעיני מבית, בכוחות עצמה. ניהלנו שיחות עם רוסתום, תאגיד הגרעין הרוסי, ואנו מקווים שכחלק משיתוף הפעולה שלנו, על סמך התוכניות והחוזים שנחתום איתם, נוכל לעשות זאת ולהתחיל להשתמש בדלק האיראני בכור הגרעיני בבושהר", אמר אסלמי.