כלא
כלאצילום: ISTOCK

ג'ון מקווי, תומך של הילארי קלינטון, נידון השבוע לעונש מאסר של 35 שנים בפועל, לאחר שהורשע ברצח וניסיון רצח של בני זוג תומכי הנשיא לשעבר טראמפ במלך ויכוח בביתם.

בתאריך 10 בינואר 2017, זמן קצר לאחר הבחירות לנשיאות ארה"ב בהן ניצח הנשיא לשעבר טראמפ, התארח מקווי בביתו של חברו ללהקה, כאשר בבית נכחו עוד שני חברים בלהקה המשותפת והתינוק בן השנתיים של בני הזוג.

במהלך השיחה סיפר מקווי לנוכחים כי הוא תמך בבחירות לנשיאות בהילארי קלינטון וממשיך לתמוך בה למרות הפסדה בבחירות לנשיאות ארה"ב.

בעל הדירה וחברו ללהקה, ויקטור גרסיה, תומך מובהק של הנשיא לשעבר טראמפ, דרש ממנו לצאת מהבית עקב תמיכתו בקלינטון. בתגובה שלף מקווי אקדח וירה לעברו של גרסיה, שנפצע קשה מאוד בראשו מהירי ואושפז למשך חודשים ארוכים בתרדמת עד שהרופאים הצליחו לעורר אותו לאחר מספר ניתוחי ראש.

מיד לאחר מכן ירה מקווי גם לעבר בת זוגו של גרסיה, סוזן, שהחזיקה את תינוקם בן השנתיים בידיה, והרג אותה במקום.

במהלך המשפט טען מקווי להגנתו פעל מתוך הגנה עצמית לאחר שהבחין כי "גרסיה לוקח חפץ חד לידיו, שהתברר מאוחר יותר כפותחן קופסאות שימורים, אך הוא חשש כי מדובר בסכין וכי גרסיה מתכוון לתקוף אותו" והוא חש סכנה לחייו.

חבר המושבעים החליט לזכות את מקווי משני סעיפי ניסיון ברצח של גרסיה והתינוק בן השנתיים, אך הרשיע אותו ברצח של סוזן גרסיה. במהלך המשפט טען מקווי כי הוא מתחרט ואף הביע חרטה בפני בני משפחתם של בני הזוג גרסיה. "אני חושב על מה שקרה כל יום", אמר מקווי.

השופטת לורה לאסקצ'ה החליטה לגזור עליו 15 שנות מאסר בפועל על רצח סוזן גרסיה ועוד 20 שנות מאסר על שימוש לא חוקי בנשק.