אליהו קיי הי"ד
אליהו קיי הי"דצילום: רוני נתן / באדיבות המשפחה

מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, חתם על צו המורה להחרים ולהרוס של בית המחבל פאדי מחמוד עיד אבו שחידם.

מדובר במחבל שביצע את פיגוע הירי באזור שער השלשלת בעיר העתיקה בירושלים, בו נרצח אליהו קיי הי"ד.

צו ההחרמה וההריסה הוצא לאחר שנדחו טענות משפחת המחבל נגד ההריסה.

לפני שבוע פורסם לראשונה בערוץ 7 כי משפחתו של המחבל שרצח את אלי קיי הי"ד בירושלים קיבלה הודעה כי בכוונת צה"ל להרוס את הבית בו התגורר. כוחות הביטחון מסרו למשפחתו של המחבל את ההודעה בדבר הכוונתה להרוס את ביתו, ומסרו למשפחה כי באפשרותה לערער נגד ההריסה כמקובל.

שי גליק מנכ"ל ארגון ''בצלמו'' מסר: "הרס בתי מחבלים מהווה כלי הרתעה ממדרגה ראשונה. מצער מאוד שבמקום להוציא צו באופן מידי ולחתום עליו צה"ל התמהמה עד כה".

"אנחנו בטוחים שכעת צה"ל יפעל באופן מידי ,וגם במקרה שתוגש עתירה צה"ל יפעל מול בג"ץ לדיון מידי והחלטה מידית, כדי לקיים את ההרס בהקדם . בנוסף אנחנו דורשים מצה"ל להוציא צו הריסה לבית רוצח יהודה דימטמן באופן מיידי", דברי גליק.

קיי, בן 26 בהירצחו, היה עולה חדש מדרום אפריקה שעבד כמדריך הסברה ברחבת הכותל המערבי. הוא התגורר ממודיעין, ועלה לארץ כדי לשרת בצה"ל.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ספד לו בציוץ בטוויטר: "הלב בוכה על אליהו קיי הי"ד, שנרצח הבוקר בידי מחבל מתועב בירושלים. אליהו עלה ארצה מדרום אפריקה, שירת כלוחם צנחנים בגדוד 202 ולפרנסתו היה מדריך הסברה בכותל. הישראלי היפה שמחובר לארצו, למולדתו. מחבק את משפחתו וארוסתו על האובדן הכבד מנשוא".

בפיגוע שבו נרצח קיי נפצעו עוד 3 אנשים, ביניהם אחד באורח בינוני עד קשה. המחבל פאדי אבו-שחידם בן 42 משועפט, שביצע את הפיגוע באמצעות נשק אוטומטי - נורה למוות במקום.