"כל הממשלה מגבה אותם" איילת שקד
"כל הממשלה מגבה אותם" איילת שקדערוץ 7

אחרי ששרת הפנים איילת שקד נכשלה בהעברת חוק האזרחות, היא מנסה כעת דרכים חלופיות להעביר אותו, הפעם דרך אנשי הליכוד. כך מדווח העיתון "ישראל היום".

שקד פנתה בשבועות האחרונים לכמה אנשי ליכוד, ביניהם יובל שטייניץ ואבי דיכטר, והציעה להם להעלות את חוק האזרחות מטעמם ושהיא תדאג להשיג לו תמיכה בקואליציה.

שקד, באמצעות מתווכים, מנסה לשכנע את הח"כים מהליכוד לרשום הישג על שמם, והיא מצידה תרוויח מהעובדה שהחוק יעבור. בליכוד השיבו בשלילה.

בחודש יולי האחרון ניסתה שרת הפנים להעביר את חוק האזרחות בכנסת ללא הצלחה אחרי שח"כ עמיחי שיקלי הצביע נגדו. לפני שהחוק נפל בכנסת ניהלו שקד וח"כ שמחה רוטמן מו"מ על חוק ההגירה של רוטמן. מדובר בחוק עם קווי דמיון התואמים לחוק האזרחות, אך בשל מחלוקת על פרטי החוק, המו"מ התפוצץ וחוק האזרחות נפל.

גורם בליכוד אמר כי "איילת שקד מנסה להעביר את החוק בכל דרך אפשרית. דרך שמחה רוטמן, דרך דיכטר ושטייניץ, היא פונה ופונה, היא רוצה לשבור את השורות אצלנו. היא רוצה שמישהו יעשה צעד כזה ויכניס אותנו לפינה שתחלץ אותה מהחוק. היא רוצה את התמיכה שלנו בחוק כדי שרע"מ, מרצ והעבודה יצביעו נגד ויגידו שהם שומרים על הערכים שלהם וככה כולם ייצאו מרוצים. אם היא תצליח לעשות את זה היא תתרברב, ובצדק, איך היא הצליחה לתמרן אותנו. אמרנו שאין מה לדבר, רק על הנוסח שאנחנו הצענו".

מלשכת שרת הפנים נמסר כי "בכוונת שרת הפנים להעלות הצעת חוק ממשלתית של חוק האזרחות לוועדת שרים בשבועות הקרובים. שקד נחושה להעביר את החוק מתוך אחריות לאומית ואחריות לביטחונה של מדינת ישראל".