עצם הגיוס הוא בעיה חמורהערוץ 7

נשיא ארגון חותם ורבה הראשי לשעבר של רמת גן, הרב יעקב אריאל, אומר לקראת כנס שיתקיים היום (ג') בנושא גיוס בנות לצה"ל, כי ישנו איסור לבנות להתגייס לשירות צבאי.

"ברצוני לברך את הכנס שיעסוק בשאלת שירות הבנות בשנה הבאה. אני מברך את הכנס שאכן יצליח בדרכו ובהכוונת הבנות לדרך הנכונה שבנות ישראל תלכנה בדרך הנכונה לפי היהדות. וכאן צריך לומר דברים ברורים - רוב בניין ורוב מניין שהרבנים, כולל רבני הציונות הדתית, רוב מניין אוסרים על שירות בנות בצבא, בפרט במקום שיש תערובת ועל חי"ר בוודאי אין מה לדבר. גם במקומות אחרים, מכיוון שיש תערובת ונשים נמצאות תחת פקודה של מפקדים, יש כאן בעיות קשות ועצם הגיוס הוא בעיה חמורה", אומר הרב.

הרב הוסיף כי בנות שרוצות לשרת את המדינה בתחום הביטחון יכולות לתרום מחוץ לצה"ל: "אפשר להתנדב לביטחון המדינה גם בדרכים אחרות. יש אפשרות לשרת את המדינה גם בתחום הביטחון בדרכים אחרות. הבנות שעוסקות במחשבים וכדומה יכולות לתרום בתחום המחשבים. יש אפשרות, משרד הביטחון מעוניין בהן. אפשר לשרת למטרות ביטחוניות שלא במסגרת הצבא.

''בצבא אין היתר, והבנות צריכות לדעת איפה ללכת שתשרתנה את עם ישראל בשירות הנכון ושה' ישלח ברכה והצלחה לכל הבנות האלה שבמקום שתלכנה, ה' יקדש שם שמים ברבים על ידן ותבאנה את דבר התורה לכל מקום ומקום ושעם ישראל כולו יזכה ש'בית יעקב ילכו ונלכה באור ה'', אמר הרב אריאל לסיום.

כאמור, היום (שלישי) יקיים ארגון חותם כנס תחת הכותרת 'בוחרים נכון'. זו השנה השניה שבה מקיימים בארגון את הכנס והוא מיעוד להורים, מחנכים ומחנכות.

הכנס ישודר בשעה 20:30 בדף הפייסבוק של ארגון חותם ויועבר בשידור חי גם כאן בערוץ 7.

בכנס ישאו דברים הרב יוסף צבי רימון, נשות חינוך וכן אל"מ במיל' גבע ראפ שיתרום בדבריו מהיכרותו עם המערכת הצבאית.