ח"כ אורי מקלב
ח"כ אורי מקלבצילום: חזקי

לאור מקרים רבים של הפצת פייק ניוז וידיעות שקריות באחרונה סביב מבצע החיסונים כנגד נגיף הקרונה, דנה אתמול ועדת החוקה בתופעה של הפצת 'פייק ניוז' בתקשורת.

במהלך הדיון טענו חברי כנסת מישראל ביתנו כי מפלגות שונות מסיתות כנגדם ומפיצים פייק ניוז.

חבר הכנסת אורי מקלב תקף בתגובה את אנשי ישראל ביתנו המובילים שיח אלים ואנטישמי נגד הציבור החרדי.

בדבריו הציג בפני חברי הכנסת מספר מקרים בהם אנשים המזוהים כפעילי המפלגה משתלחים באופן שקרי ולעיתים מזעזע כלפי חרדים.

מקבל טען כי יו"ר המפלגה עצמו ח"כ אביגדור ליברמן אמר בעבר כי תלמידי ישיבות מקבלים 7 מיליארד שקלים מידי שנה - נתון שאינו נכון ואף הוכחש על ידי העיתונות הכלכלית.

במקרה אחר כתבה שהתפרסמה באחת מרשתות התקשורת הרוסית תהתה בניסוח הבא: "האם צריך להכות בדוסים - זאת לא שאלה בכלל. השאלה היחידה היא מתי".

פעיל אחר כתב לאחר שכמה מהציבור החרדי נפטרו מנגיף הקרונה: "אני לגמרי בחוסר רגשות כלפי המוות שלהם. בשבילי הם רק מקקים או גידול סרטני על גופתה של המדינה".

מקלב הציג מקרים בהם פעילי ישראל ביתנו לא פעלו רק נגד הציבור החרדי אלא אף הפיצו מסרים כנגד התחסנות הציבור נגד הקורונה בטענה כי זה יסייע לנתניהו ערב הבחירות.

"בשביל מה לעשות את החיסון הביביסתי הזה? כתב הפעיל, אתם לא מבינים שאם לא יהיו נדבקים ולא יהיו קורבנות ביבי עוד יוכל לטעון שהוא ניצח את הקורונה עם החיסונים שלו!? חכו עוד קצת עד שתקום ממשלה חדשה וליברלית עם המפלגה דוברת הרוסית שלנו ואז תתחסנו. עכשיו אנחנו צריכים כמה שיותר חולים, אחרת נתקע עם הדיקטטור ביבי והדוסים".

מקלב תקף: "לא ניתן לתחום את הנושא החשוב הזה רק לשקרים ול'פייק ניוז', היות ובמקרים רבים זה טומן בתוכו הסתה. לצערנו חלק גדול מה'פייק ניוז' יוצא מהבית הזה. יש כאן פרצה מסוכנת ואסור לאפשר לתת לידי גורם אחר לקבוע מהו שקר".

"לצערנו ישראל ביתנו, מפלגה שיושבת כאן, כל תעמולת הבחירות שלה הרשמית היא 'פייק ניוז' ושקרים. ליברמן עצמו מביא תרבות של שקר כשדיבר על שבעה מיליארדי שקלים לבני הישיבות - דברים שלא היו ולא נבראו. האנשים הללו, בתעמולה שלהם, מדברים על 'להזרים גז ולהרוג את החרדים' וכולם פה שותקים לזה".