ממשיך להזהיר. אקוניס
ממשיך להזהיר. אקוניסצילום: דוברות הכנסת

ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) התייחס הבוקר למראות הקשים שנראו אתמול בכנסת וטען כי ראש הממשלה בנט היה נראה על סף התמוטטות עצבים.

"נפתלי בנט היה באיבוד עשתונות מוחלט, זה היה נראה שהוא על סף התמוטטות עצבים וזה מדאיג מאוד", אמר בראיון לרדיו 'קול חי'.

"יש כאן שני דברים מדאיגים מאוד, אחד זה התמוטטות העצבים כך נראה ואיבוד העשתונות. והדבר השני זה הדגל השחור שמתנוסס מעל הכנסת ושינוי חוק התכנון והבנייה של חוק החשמל".

"המראות הנוראיים מתוך מליאת הכנסת שעבר ראיתי הרבה, אתמול בנט שקרוב היה להתמוטטות עצבים, הרי ראשי ממשלה ישבו על כיסא זה וחטפו עלבונות קשים מאוד, גם נתניהו עצמו שספג מלבני, לפיד ובנט עצמו. גם שרון עצמו חטף במיוחד בתקופת ההתנתקות, אתמול בנט עבר כל קו אדום".

אקוניס חשף כי התנגד לבנט עוד בשנת 2006 ואף הזהיר את נתניהו מפניו, "אני לא מופתע מבנט ושקד. כבר ב-2006 המלצתי לנתניהו לא לקבל אותם במיוחד את בנט. אבל כל השאר זה היסטוריה. הנה האיש שניהל את לשכתו של נתניהו הפך לראש ממשלה על הנייר, בדיוק על פי תוכניתו".

לטענת אקוניס תוכנית בנט לראשות הממשלה כבר הייתה פעילה לפני שנים אך המהלך לא הצליח, "זה כבר היה צריך להיות עוד ב-2014 שהוא כרת את ברית האחים עם לפיד אבל אז היה חסר להם המנדט והם לא העיזו להסתמך על הרשימה המשותפת".

אקוניס הזהיר והתריע מהסכנה למדינה, "קריסתה של הדמוקרטיה התחילה שאדם עם 6 מנדטים הפך להיות ראש ממשלה, כך החלו המשטרים האפלים ביותר, השתלטות של מיעוט מבוטל מתוך מספר הקולות המשוקלל ואז משתלטים מתוך הפרלמנט. זה מאוד מדאיג".