הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהוצילום: חופשי

רבני הארץ הטובה פרסמו בצהריים (חמישי) מכתב תמיכה ברב שמואל אליהו שעמד בראש צוות הרבנים שחקר את פרשת חיים ולדר.

"אנו שואפים להקים מחנה קדוש וראוי, על פי הדרכתה של תורה, בו מכובדת ונשמרת האישיות והפרטיות של כל אשה ואיש, ילד וילדה. לעתים, יש אנשים הפוגעים בגופם ובנפשם של הזולת באופן הקשה ביותר. הדבר חמור שבעתיים, כשעושים זאת אישים אשר הציבור מאמין בהם ובכוונתם הראויה ומנצלים לרעה את סמכותם. הנפגעים מתביישים להתלונן כלפיהם או פוחדים לעשות זאת", פותחים הרבנים את מכתבם.

לדבריהם, "אנו מבקשים להביע את תמיכתנו והערכתנו לרה"ג שמואל אליהו שליט"א, אשר לא נרתע ופועל בשיתוף עם רבנים גדולים מכל המגזרים, להציל עשוקים ונפגעים מיד הפוגעים. הדבר נעשה בזהירות ובקפידא על-פי דין תורה ולאחר הבירור הראוי. כשהטיפול בצנעא אינו מועיל – מתפרסמים הדברים ומעשיהם הרעים, כדי שלא תימשך הפגיעה".

"אנו מחזקים ידו על כך שמצא את היכולת לצאת בעוז נפש לטהר את מחנה ישראל ובזאת להציל נפשות רבות. צור ישראל יפרוש סוכת שלומו על ישראל עמו. בתפילה: 'השיבה שופטינו כבראשונה ויועצנו כבתחילה והסר ממנו יגון ואנחה'", מסכמים הרבנים את מכתבם.

על מכתב התמיכה ברב שמואל אליהו חתמו: הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב יעקב אריאל, הרב חיים שטיינר. הרב איתן איזמן, הרב צפניה דרורי, הרב דוד חי הכהן, הרב אליקים לבנון, הרב זלמן מלמד, הרב איסר קלונסקי, הרב אריה שטרן, הרב יעקב שפירא והרב יוסף ארציאל.