כוחו של הכלב
כוחו של הכלבצילום: מחברות לספרות

סרט חדש שעולה בימים אלו על המרקע בנטפליקס מבוססת כולה על הספר "כוחו של הכלב" שראה אור כבר בשנת 1967 בבוסטון וזכה לביקורות מצוינות - טרגדיה מטלטלת, נוקב ורב־עוצמה, סיפורת איכותית, הרומן הטוב של השנה ועוד. הלילה זכה הסרט בגלובוס הזהב על הסרט הטוב ביותר.

לפני שנתיים ראתה אור מהדורה מחודשת של הקלאסיקה יוצאת הדופן הזאת, ומסתבר שהזמן רק היטיב עמה. הספר תורגם לשפות רבות ובימים אלה עובד כאמור לסרט קולנוע בבימויה של הבימאית זוכת האוסקר ג'יין קמפיון ובכיכובו של בנדיקט קרמברבאנץ'.

הספר והסרט , מביאים את סיפורם של האחים פיל וג'ורג' חיים מזה ארבעים שנה בחווה מבודדת במונטנה של שנות העשרים. כאשר ג'ורג' נישא במפתיע לאלמנה צעירה, והיא ובנה מצטרפים לחווה, פיל מחליט להפוך את חייה לגיהינום. השלום המעורער בין שני האחים הולך וקורס. אבן הדומינו הראשונה נופלת, והאחרות בעקבותיה. אט-אט נפרשות בפני הקורא דינמיקות משפחתיות גלויות וסמויות לצד התגלמויותיה המסוכנות והגואלות של האהבה.

https://www.imdb.com/title/tt10293406/?ref_=nv_sr_srsg_0

מהפִּסקה המפתיעה הראשונה ועד המילה האחרונה בספר, קולו של תומס סוואג' – והלהט והאכזריות של דמויותיו – אוחזים בקורא בלי להרפות. דבר אינו צפוי, ושרשרת של אירועים מובילה לסוף שהוא בה בעת בלתי נמנע ומדהים.

תומס סוואג' (2003-1915) טיפח קריירה ספרותית לאורך חמישה עשורים ושלושה-עשר רומנים. פרט לכתיבה הוא עבד בשלל עבודות: בוקר, פועל חווה, עוזר לשרברב, רתך, אחראי בלימה ברכבת, חוקר ביטוח ומרצה לספרות.

באחרית הדבר המעמיקה והמשובחת למהדורה החדשה שיצאה לפני כשנתיים, הסופרת אני פרו, מכתירה אותו כ"מנתח רב-הבעה של המצב האנושי".