אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

יוזמה של עמותת בוגרי 8200 בשיתוף קרן עזריאלי ומשרד החינוך מקדמת תחרות סטארטאפים שיסייעו למורים ואנשי חינוך להקנות לתלמידים מיומנויות המעודדות חוסן נפשי בתקופות משבר. הסטראטאפ הזוכה יזכה במיליון שקלים לפיתוחו וליישומו בעשרות בתי ספר ברחבי הארץ.

נעמי גוברין שוורץ, מנהלת התחרות, SEL Challenge שמה, מספרת על המיזם בראיון לערוץ 7: "אנחנו שומעים על מקרים של אלימות, מצוקות וחרדות, ואנחנו רוצים לתת תשובה מכיוון היזמות וההייטק. ישראל חדשנית בכל תחום אפשרי, תעשיית ההייטק הישראלית פורצת גבולות בכל תחום, ואנחנו רוצים להביא את זה גם לעולם החינוך".

גוברין שוורץ מציינת כי קיים קונצנזוס של המומחים בתחום הלמידה הרגשית חברתית המפתחת אצל תלמידים חוסן, מאפשרת לתלמידים להכיר את חולשותיהם וחוזקותיהם ובהתאם להשתלב בחברה ובסביבה המשנה, ומתוך כך ומתוך ההבנה שבעולם ההייטק ובטכנולוגיה מתקבלים עובדים לא רק על בסיס ציונים והישגים לימודיים אלא על בסיס יכולות אישיות, עולה חשיבות הדגש ללימוד מיומנויות שכאלה במערכת החינוך.

"למרות שיש הבנה של הצורך הזה כמעט ואין פתרונות שמוטמעים, ומורים ותלמידים לא עושים בזה שימוש ברמה היומיומית. המטרה שלנו היא תחרות שתקרא ליזמים והיטטקיסטים למצוא פתרונות לבעיה הזו. ההבנה היא שניתן להכניס טכנולוגיות למערכת החינוך. כאשר הכיתות גדולות קשה ראות כל תלמיד בפני עצמו ויש מקום להכניס טכנולוגיות שמאפשרות למורה לראות כל תלמיד".

לתחרות יתקבלו עשרה סטרטאפים מתוך עשרות שכבר החלו להגיע בשבועות האחרונים. כל אחד מהעשרה יקבל מאה אלף שקלים בצירוף מלווים מתחום החינוך והרגש על מנת להביא את המיזם להבשלה. רעיונות אלה יהפכו לפיילוט כבר בשנת הלימודים הבאה במספר בתי ספר ברחבי הארץ כאשר צוותי מחקר ילוו אותם ויבחנו את יעילותם. מתוכם יוחלט על הזוכה שיזכה במיליון שקלים להכנת המיזם ולהכשרתו ליישום בבתי ספר ברחבי הארץ.

היעד, מדגישה גוברין שוורץ הוא להפוך את הרעיונות לישימים בכלל הרמות הסוציואקונומיות ולא רק במקומות שרמתם גבוהה ומאפשרת השקעות כלכליות נרחבות. לשם כך חשוב שבכל צוות שמגיש הצעה יהיו גם אנשי הייטק וגם אנשי חינוך, זאת לאר ניסיון העבר בו יוזמות נופלות כי אינן מחוברות לשטח.

מובילי התחרות פונים גם לחברות קיימות וגם למי שרק עושה צעדים ראשונים בתחומי היזמות, כאשר ההבנה היא שכבר שלבי הפיילוטים יהוו מקפצה כלכלית של ממש ליזמים לקראת ההמשך.