הנחיתה בהדסה עין כרם
הנחיתה בהדסה עין כרםצילום: דוברות הדסה

לוחם חטיבת גבעתי שנפצע באורח בינוני בפיגוע דריסה שאירע אמש (שלישי) בצומת חלמיש-נווה צוף בבנימין, פונה לבית החולים הדסה עין כרם במסוק של יחידה 669.

לצידו של הלוחם במסוק הצבאי שכב המחבל הערבי שביצע את הפיגוע עם רכבו. בבית החולים עדכנו על מצבו ומסרו: "הוא מעורפל הכרה עם חבלות שונות".

ההחלטה לפנות את המחבל ואת החייל יחד באותו המסוק זכתה לביקורת חריפה ברשתות החברתיות. "מי שקיבל את ההחלטה המטורפת והלא מוסרית הזו צריך להניח את המפתחות והדרגות וללכת הביתה עוד היום. ככה נראה אבדן דרך ערכי מהמדרגה הראשונה", קבע ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית).

"איזה צבא מטומטם, DNA של תבוסתנים", כתב אחד הגולשים. "מזל שיש אלוקים ומזל שיש בצבא המטומטם לוחמים מאמינים". העיתונאי ארנון סגל הגיב: "אנחנו סובלים מהפרעה נפשית לאומית נוראה".

ברגע הגעת כוח הרפואי של צה"ל לזירת הפיגוע, ניגשו החובשים לטפל בחייל הפצוע יחד עם חובשי מד״א, ואחת החיילות מהכוח הרפואי ניגשה לטפל במחבל. עד ראייה מחה על כך וטען "כשקראנו לה להגיע לחייל היא סירבה והודיעה שהיא על המחבל ולא זזה ממנו", סיפר.

רכבו של המחבל בזירת הפיגוע בצומת חלמיש
רכבו של המחבל בזירת הפיגוע בצומת חלמישצילום: דוברות בנימין

חייל נפצע קל בפיגוע דריסה בצומת נווה צוף-חלמיש בבנימיןאיל אדרי/TPS

כאמור, חייל צה"ל בן 19 נפצע באורח בינוני בפיגוע דריסה שאירע אמש (שלישי) בצומת חלמיש-נווה צוף בכביש 465 בבנימין. המחבל הגיע ברכב לנקודה והאיץ לעבר לוחמי צה"ל שאבטחו את הציר. המחבל פגע באחד הלוחמים שנפצע ברגלו ופונה במסוק צבאי לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. כאמור המחבל נתפס ויועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון.

יו"ר ''עוצמה יהודית'' ח"כ איתמר בן גביר הגיב לפיגוע. "כשיש לנו שר את הביטחון גנץ שמנהל מדיניות רופסת ואת השר עומר בר לב קורא לחלוצי הארץ תתי אדם, המחבלים מריחים חולשה, לא נרתעים ומרימים ראש. המדיניות הרופסת של בר לב - גנץ עם ממשלה שנשענת על קואליציה עם האחים המוסלמים, מובילה לפיגועי טרור". ח"כ בן גביר הוסיף: "בשעה קשה זו שולח איחולי החלמה שלמה לפצוע".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הגיב לפיגוע הדריסה בצומת חלמיש ואמר ''כבר תקופה שהטרור הערבי מרים ראש מסוכן וממשלת ישראל לא משתלטת עליו. צעדי הממשלה שהופכים את מעודד הטרור אבו מאזן לפרטנר ואת הרשות הפלסטינית לברת שיח, מביאים רוח גבית למחבלים ולאויב. אני שולח איחולי החלמה לפצוע ומחזק את לוחמי ומפקדי צה"ל".

twittervideo:2105135]

זירת פיגוע הדריסה ליד נוה צוףדוברות בנימין

ג