שר המודיעין לשעבר, חבר הכנסת אלי כהן, מבקר בחריפות באולפן ערוץ 7 את ממשלת בנט על רקע המהומות בדרום סביב נטיעות הקק"ל.

"לצערי ממשלת בנט לפיד מקבלת תכתיבים מרע"ם. היא הפכה להיות המוציא לפועל של התנועה האיסלאמית, עם מתן תקציבים חסרי תקדים, עם אישור חוק החשמל ועם ההחלטה השערורייתית בשבוע שעבר להפסיק את הנטיעות. למה בדיוק להפסיק את הנטיעות? כדי לקדם בניה בלתי חוקית כתוצאה מחוק החשמל", אומר חבר הכנסת כהן שהשתתף אתמול (שלישי) בסיור של חברי סיעת הליכוד באתרי הנטיעות בדרום.

"באנו מתוך מטרה ברורה, לומר שאנחנו נמשיך לבצע את הנטיעות שהן מעשה ציוני חשוב מאין כמותו. היינו צריכים להגביר משילות, אבל הממשלה הזו מדרדרת אותנו אחורה כשהיא שמה את וואליד טהאה כיו"ר ועדת הפנים ומקדמת חוקים שרק פוגעים במשילות", הוא אומר.

על דבריו של מנסור עבאס לפיהם נתניהו עצמו הסכים להפסיק את הנטיעות, להכיר בשלושה ישובים בנגב ולדחות את פינוי המשפחות הערביות בשמעון הצדיק, מצטט חבר הכנסת כהן מדבריו של חבר הכנסת יואב קיש שהיה נוכח באותה פגישה בין נתניהו למנסור עבאס ומספר כי אכן עבאס ביקש את דחיית פינוי המשפחות בשמעון הצדיק והתשובה של נתניהו הייתה שלא יוכל להתערב בהליך משפטי.

"בנט מכר את כל הערכים וכל האידיאולוגיה בשביל הכיסא שלו. תחת בנט יש פגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל, אנחנו רואים חולשה מדינית, רואים שאיראן וחמאס מעדיפים את בנט כראש ממשלת ישראל בגלל חולשתו ושאין לו שום השפעה מדינית. ביידן לא חוזר אליו, אז מה אנחנו מתפלאים? אלי אבידר לא סופר אותו, יאיר גולן לא סופר אותו, מוסי רז לא סופר אותו. מי כן סופר אותו? לבנט יש כבר בקורות החיים ראש ממשלת ישראל, אז יואיל יתכבד ויתפטר מתפקידו כי הוא מוכר את מדינת ישראל".

בהתייחס לטענתו של בנט לפיהם כשנכנס ללשכת ראש הממשלה נדהם לגלות את חוסר המעש בסוגיה האיראנית בתקופת נתניהו, מזכיר חבר הכנסת כהן שבנט הוא שהיה שר ביטחון ושותף לקבינט הביטחוני, שם עלה כל הנושא האיראני לדיון. עוד הוא קובע כי ניתן להעלות עוד ועוד ציטוטים של בנט המהלל את נתניהו על פעילותו נגד איראן. "אלמלא הפעילות של נתניהו לאיראן היה כבר היום נשק גרעיני. ראינו את ההתרפסות של בנט מחוסר ניסיון בפגישה עם ביידן שנועדה רק לתמונה והוא אומר שלא נפעל דיפלומטית בסוגיה האיראנית. זה שערורייתי". כהן קובע כי הרכב הקבינט מדאיג אותו באופן אמתי.

עוד הוא מציין כי אם תהיינה התפתחויות בזירה האיראנית שיצריכו פעולה של ממש, גם צבאית, פעולה שכזו תקבל גיבוי מלא מצידה של האופוזיציה.

האם קיימת אלטרנטיבה לממשלה הנוכחית מבלי לעבור ממערכת בחירות אחת לחברתה? כהן קובע: "אם בנט לא היה רואה רק את עצמו ואת הכיסא ולא מוכר את הערכים שלו, אם הוא היה אומר שהוא הולך להיות שר בממשלת לפיד הייתי מכבד את זה, אבל הוא המפלגה אחת לפני הקטנה ביותר שבגד בכל הערכים שלו רק מתוך מגמה להיות ראש ממשלה. הייתה כאן הונאה מתוכננת מראש". לדבריו עדיפה מערכת בחירות על פני הממשלה הנוכחית, "אנחנו רואים את ההתדרדרות הביטחונית, את חוסר המשילות, את הפגיעה במעמד הבינלאומי של ישראל. ראה את המחדל בקורונה, ראה את מצב העסקים. הוא דיבר על תכנית סינגפור, דיבר על הורדת מיסים וכל היום הוא עסוק רק בהטלת מיסים. בנט חדל אישים. הייתי אתו בקבינט ואני יכול לומר שהוא ילדותי. היינו מקבלים החלטה פה אחד ואחר כך בנט יוצא החוצה ואומר דברים אחרים".

על תופעה זו של הדלפת מידע וחומרים מהקבינט הביטחוני, תופעה בה הוא מאשים את בנט, דורש חבר הכנסת כהן חקירה. "לפני כשבוע וחצי נורו טילים מעזה לעבר גוש דן, והם נפלו בים. על פי פרסום של יואב לימור לשכת בנט תידרכה את הכתבים לפני הפעולה הצבאית באופן שסיכן את כוחותינו. כשהגיעו מסוקי חיל האוויר לתקוף כבר הייתה ידיעה מוקדמת אצל החמאס שניסה לפגוע בהם. זו האשמה חמורה מאוד של צה"ל כלפי לשכת בנט. הדלפה מהקבינט זו עבירה פלילית. זו הדלפה שמסכנת את המבצע ואת כוחותינו ולכן אם זה נכון נפתלי בנט צריך לעמוד לדין פללי ולעזוב את תפקידו כראש ממשלה".

להערכתו של כהן בנט נוקט בדרך זו בשל חולשתו ובשל מחדליו, "הוא רוצה להדליף דברים על מנת שהתקשורת תשמור עליו. לכן נפתלי בנט מסוכן לביטחון מדינת ישראל. פניתי ליועץ המשפטי לממשלה. הלוואי שהפרסום של יואב לימור לא נכון, אבל אם הוא נכון בנט צריך ללכת, ולהערכתי הפרסום הזה נכון".

בהתייחס להתמודדות עם נגיף הקורונה קובע חבר הכנסת כהן כי לאחר שנתיים ניתן בהחלט לקבוע שאנחנו יודעים כיצד להתמודד עם הנגיף והדרך עוברת דרך חיסונים. לטעמו בסוגיה זו ציונו של בנט הוא 'נכשל' שכן רק "חמישה עשר אחוזים מתלמידי בית הספר מחוסנים. לפני ארבעה חודשים אושרו חיסונים לילדים. למה הילדים לא מחוסנים בבתי הספר?", הוא שואל וקובע כי אין כל בעיה משפטית לבצע את המהלך, כפי שניתן לראות בעצם העובדה שכעת כן מתבצעים חיסונים שכאלה.

לטעמו הסיבה אחרת: "נפתלי בנט רצה לעשות חיסונים בבתי הספר, אבל שרת החינוך סובבה אותו על האצבע ומרחה אותו והוא לא יכול להגיד לה שהיה דיון והתקבלה החלטה. הוא רק ראש הממשלה בתואר. אם היו מבוצעים חיסונים בבתי הספר לא היינו מגיעים לארבעים אלף נדבקים. אצלנו היו עשרת אלפים נדבקים בשיא ללא חיסונים". לטעמו שרת החינוך אולי אינה מכחישת קורונה, אך היא "חובבת כותרות", כהגדרתו.

כהן מתריע מהדבקת המבוגרים על ידי ילדים שאינם מחוסנים בשל עמדתה זו של שרת החינוך. עוד הוא מציין את אזלת היד הכלכלית מול מצוקתם של בעלי העסקים. כהן מזכיר בדבריו את אותם צילומים שביצע נפתלי בנט יחד עם אביר קארה בעסקים קטנים שחשו מצוקה, "לאן הם נעלמו היום?", הוא שואל וקובע כי קיימת דרך חישובית פשוטה לזהות את הירידה בהכנסות על מנת לפצות את מי שראוי לכך, "אבל מה אומר שר האוצר ליברמן? לא ניתן שוחד בחירות... הוא מדבר על שוחד בחירות כשמדובר בעסקים שנפגעו? הרי מי שעוסק בשוחד בחירות זה הוא ונפתלי בנט, 53 מיליארד שקלים למנסור עבאס זה שוחד בחירות, שני מיליארד שקלים כספים קואליציוניים זה שוחד בחירות, 22 שרים נורבגים זה שוחד בחירות. זו ממשלה גם מנותקת וגם מושחתת".

בסוגיית חומש נשאל חבר הכנסת כהן אודות 12 השנים בהן לא עשה הליכוד דבר על מנת להכשיר חוקית את המקום. כהן מצידו קובע כי בשנותיו הכפיל הליכוד את מספר המתיישבים ביהודה ושומרון, הוביל להכרה בריבונות ברמת הגולן ובירושלים כבירה. "לעומת זאת ראינו את השקר הגדול של 'ימינה', מפלגה של נוכלים. ב'ימינה' קיבלו תארים פיקטיביים ולשכות של שרים, וברע"ם קיבלו תקציבים וחוקים. זו חלוקת העבודה ביניהם".