ראומה הררי
ראומה הררי צילום: ללא קרדיט

התרופה לקורונה היא כנראה לא עוד חיסון, בדיקות  חוזרות של אנטיגן  ו-PCR  אז מה בכל זאת יכול לשמור עלינו בתוך הטרלול הזה? (ותודה למילה העברית החדשה)

בקרוב נציין שנתיים לכניסת הקורונה לחיינו, חשבנו וקיוונו שהיא כבר מאחורינו והנה היא שוב מרימה ראש. נתוני ההדבקה הנוכחיים גבוהים מאוד, יש אפילו מומחים הטוענים שהם גבוהים יותר מהמדווח. גם בגל העכור הנוכחי העובר על  כולנו השיגרה שלנו נפגעת, הכיתות ריקות, התחלואה גבוהה, חזרנו לחשוש ולצמצם מגע.

בנוסף, לסימפטומים הפיזיים, הקורונה גורמת לנזקים משניים. מנתונים מחקריים שנעשו בקרב תלמידי ישראל, נמצאה עלייה במספר הדיווחים  על קשיים וסימפטומים רגשיים, התגברות התנהגויות סיכון. תלמידי ישראל מרגישים היום פחות רגשות חיוביים ואפילו מביעים חוסר שביעות רצון מהחיים.

אז מה אפשר לעשות? מסתבר שאפשר לנקוט בהגברה של  שלוש פעולות פשוטות שעשויות לצמצם ולהפחית משמעותית את נזקי הקורונה. המחקרים מצאו שלושה מדדים פשוטים שעשויים להגביר את הבריאות הנפשית והחוסן שלנו. 

לשמור שגרה: גם אם יש צורך בבידוד, ואפילו אם אנחנו חיוביים, כדאי להמשיך עד כמה שאפשר בשגרת חיים בריאה: לקום בבוקר להחליף בגדים, לשמור על זמנים של  ארוחות משפחתיות, לא לוותר על הכללים המשפחתיים כמו הגבלת מסכים, שעות שינה. מתברר שהשגרה מייצרת בריאות.

תמיכה משפחתית: הבידודים מייצרים תחושות של לחץ וקושי. חשוב לקבל תמיכה לא להעמיס על המערכת המשפחתית. להיעזר בקהילה, במשפחה מורחבת, ואם אתם לבד, תהפכו את הזמן לזמן איכותי: תפעילו מוזיקה, תדברו, תצחקו ביחד ואל תוותרו על הביחד שלכם.

תמיכה חברתית:  ילדים שמחים יותר ובריאים יותר הם ילדים הקשורים למעגלים החברתיים שלהם, כדאי להיפגש בבית ספר על בסיס יומי (כמה שאפשר) להרגיש שייכות  לקבוצה חברתית גם באמצעות המחשב. 

גם במציאות המטלטלת, אנחנו צריכים לנסות ליצור טוב ולא רק להימנע מהרע, להחזיק את התקווה.

התקופה הזאת תסתיים, אנחנו לא יכולים לשלוט בכל מרכיביה, אבל אפשר לנסות לצלוח את הטרלול הזה בשלום..

מצאתם טעות בכתבה או פרסומת לא ראויה? דווחו לנו