ראשי הרשויות סמוך למאהל
ראשי הרשויות סמוך למאהלצילום: שלו שלום/TPS

ראשי המועצות ביהודה ושומרון יוצאים באגרת מיוחדת לתושבים היישובים בה הם יוצאים נגד התנהלות הממשלה וקוראים לציבור להגיע להפגנה שתיערך הערב (חמישי) מול משרד ראש הממשלה.

בעקבות האירוע הקשה שהתרחש במהלך הלילה בו נהרגו שני הקצינים מחטיבת הקומונדו, הודיעו ראשי הרשויות ביו"ש כי הם דוחים בחצי שעה את ההפגנה ועצרת הזיכרון הערב מול משרד ראש הממשלה.

בהודעה שהוציאו ראשי המועצות לתושבים הם מבקשים לכבד ביום זה את זכרם של רב סרן אופק אהרון ורב סרן איתמר אלחרר, ועל כן הפגנת ההמונים תחל בשעה 19:00, לאחר סיום ההלוויות.

באיגרת שפרסמו, פרסו ראשי המועצות את הנקודות המרכזיות, ביניהם: התגברות הטרור, הקמת מדינה פלסטינית ביוש, דה לטיגמציה לתושבי יוש, המערכה על השטחים הפתוחים ביו"ש, ההתישבות הצעירה, עצירת תשתיות הכבישים והגבלת מפעל ההתישבות בהצרת צעדי ראשי המועצות.

באגרת מספרים ראשי המועצות על ההחלטה להקים מטה משותף: "במצב הדברים הזה, איננו יכולים לשתוק עוד. החלטנו להקים מטה משותף למועצות ביהודה ושומרון ולצאת למאבק כולל ורחב עד לשינוי המצב באופן מהותי הן בשטח והן בכל התייחסות הממשלה הזו לתושבי יהודה ושומרון. היום, יום ה-30 להירצחו של יהודה דימנטמן הי"ד, נעמוד כולנו מול משרד ראש הממשלה בירושלים ונאמר: עד כאן".

בהמשך הם תוקפים את ההתנהלות והחלטות ממשלה ואומרים: "לצערנו, שרים בכירים בממשלה מצטרפים למסע שיסוי ושנאה מתוזמן של ארגוני השמאל הקיצוני נגד תושבי יו"ש. הפורעים הערבים בכל האזורים מקבלים מכך רוח גבית ומגבירים את הטרור נגדנו, ומענה ציוני לא רק שלא ניתן אלא להיפך. כששרי הממשלה מתחרים ביניהם מי יחבוט יותר בהתיישבות ובתושבי יו"ש - שרים אלו והממשלה כולה אבדו את זכותם ואת הלגיטימציה שלהם להמשיך ולשרת את הציבור בישראל".

ראשי המועצות מתייחסים לאיום הפינוי של ישיבת חומש. "הרצח של יהודה דימנטמן הי"ד היה השיא של תהליך זה ומנגד, תגובת הממשלה לרצח - פינוי ישיבת חומש כפי שהוחלט היא איוולת ופשע נגד הציונות. כמו כן הם מצבעים על הסכנה האסטרטגית שמרחפת על עתיד יהודה ושומרון ומתריעים- מגיעים לנקודות האל חזור: לצערנו ממשלת ישראל בוחרת להתעלם לחלוטין מכיבוש מתוכנן היטב של יהודה ושומרון הנעשה יום יום ובשיטתיות על ידי הרשות הפלסטינית והאיחוד האירופי. הם בונים עיירות וכפרים חדשים, תופסים שטחים אסטרטגיים תחת מעטה חקלאי, ויוצרים טבעות חנק על ישובים ישראלים והכל בידיעה ושתיקה שיש בה הסכמה מצד ממשלת ישראל. בשנה האחרונה הפעילות הזו התעצמה מאוד והולכת וקרבה לשלב אל-חזור".

האגרת נחתמה בבקשה של ראשי המועצות מהתושבים לבוא ולהפגין מול לשכת ראש הממשלה. "אנו פונים אליכם, תושבים יקרים ומבקשים מכם לבוא עם בני משפחותיכם ועם חבריכם ולעמוד איתנו בהפגנה זו - יחד, מאוחדים, נעבור את התקופה הקשה הזו. יחד, כאיש אחד, נאמר לממשלה ולעומד בראשה - עד כאן".

על האגרת שיזמו במטה המשותף של ראשי המועצות ביוש חתומים: בני כשריאל ראש עיריית מעלה אדומים, ישראל גנץ ראש מועצת בנימין, יוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרון, שלמה נאמן ראש מועצת גוש עציון, יוחאי דמרי ראש מועצת הר חברון, שי אלון ראש מועצת בית אל, אליהו גפני ראש מועצת עמנואל, יגאל להב ראש מועצת קרני שומרון, חננאל דוראני ראש מועצת קדומים, אליהו לסמן ראש מועצת קריית ארבע, שלמה ללוד ראש מועצת מעלי אפריים, יוסי אברהמי ראש מועצת גבעת זאב, אביחי בוארון מטה המאבק המשותף של מועצות איוש, אליהו עטיה פורום ההתישבות הצעירה.