גיוס ההמונים למימון משפט נתניהו
גיוס ההמונים למימון משפט נתניהוצילום: ללא

איש התקשורת ינון מגל, מתומכיו הבולטים של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, הקים אתר לגיוס כספים לצורך מימון ההגנה המשפטית של בנימין נתניהו, מתוך תקווה שמימון ציבורי ישכנע את נתניהו להמשיך במשפט ולא לחתום על עסקת טיעון.

"חברים הנה זה בא", הכריז מגל, "אתר גיוס ההמונים למימון משפט נתניהו. הוא לא עומד שם לבד, וזה המעט שאנו יכולים לעשות כדי להביע זאת. אני תרמתי. תודה לברל'ה קרומבי ולאתר גיבצ'ק".

מגל ציין שלא דיבר עם נתניהו על הנושא, "לא שאלתי את דעתו. אני פשוט מניח שגם לאדם אמיד הוצאה שיכולה להגיע לעשרות מיליונים היא נטל כבד מאוד, ושיקול במשפט. וכמי שחושב שהוא נאבק שם גם בשבילי זה המעט לעשות".

באתר שנפתח לתרומות מותר לאדם אחד, או לבני משפחה שגרים יחד לתרום יותר מפעם אחת, אך עד סכום מצטבר של 5,000 שקל לכל בני המשפחה. על פי נתוני דף גיוס ההמונים "התשלומים יסלקו לעמותת מוסרי", ארגון זכויות אדם יהודי המשוייך לארגון הימין "בצלמו" הפועל תחת העמותה.

תומך מובהק אחר של נתניהו, איש ערוץ 14 שמעון ריקלין, קורא לנתניהו שלא להגיע להסדר טיעון עם היועמ"ש אביחי מנדלבליט. "מנהיגים גדולים לא עושים עיסקאות טיעון", טען ריקלין, "כי ההיסטוריה עלולה לשפוט אותם כקטנים.

"מנהיג צריך ללכת עם האמת שלו עד הסוף. כשליח ציבור. כמחולל שינוי. ואם צריך אז יושבים בכלא. כן בכלא. זה מאוד לא נעים לשבת בכלא בגיל מבוגר. האם רק הנוחות והשפע מעניינים אותנו או מחויבות לרעיון? למשמעות של שירת חיינו? בעבר מנהיגי חרות ישראל גם מתו עבור החרות. עוז רוחנו יקבע את עתידנו", הוסיף ריקלין.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

חברת הכנסת גלית דיסטאל אטבריאן מהליכוד, שנחשבת לתומכת נלהבת של נתניהו, מתנגדת גם היא להסדר הטיעון. "אם הסיפור הזה ייגמר בהסדר טיעון - זה ישבור לא רק את הליכוד, לא רק את המחנה הלאומי, אלא הציונות תהיה בסכנה".

דיסטאל אטבריאן טענה בגלי צה''ל: ''קשרו לו את הרגליים והידיים, ויורים בו חיצים באופן שאף פוליטיקאי אחר לא נורה. משהו בי רוצה להגיד לו 'לך תעשה לביתך', אבל אם ייחתם הסכם, זה אומר שהאוליגרכיה המשפטית ניצחה את הדמוקרטיה".

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד הביע התנגדות להסדר הטיעון ואמר כי "באופן עקרוני אני נגד הסדר, מי שצריך כזה הוא מנדלבליט, אבל נתניהו יודע שמשפט צדק לא יהיה כאן, אז ברמה האישית יש על מה לדבר. ברמה הלאומית למאבק הציבורי במערכת המשפט זה לא ישנה".