אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: Istock

הממשלה אישרה היום (ראשון) את ביטול התקנה המחייבת התקנת מערכת נגד שכחת ילדים בכל רכב, פחות משנה לאחר ההחלטה בנושא של שרת התחבורה הקודמת מירי רגב.

התקנה שאושרה בוועדת הכלכלה במרץ 2021, היתה אמורה להיכנס לתוקף החל מאוגוסט 2021, והיתה תקפה גם לכלי רכב קיימים ולא רק חדשים. הקנס על הפרת התקנות היה 250 שקל ו-4 נקודות לחובת הנהג.

באתר "כלכליסט" דווח כי כאשר מרב מיכאלי מונתה לשרת התחבורה במקום רגב, היא הודיעה שבכוונתה לבחון מחדש את הצורך בתקנה. בתחילה נדחה מועד הכניסה לתוקף של התקנה למרץ 2022, וכעת הוחלט לבטל אותה לגמרי.

סגן השר אביר קארה (ימינה) אמר כי "מתוך מחקר שעשינו ראינו שהמערכת למניעת שכחת ילדים ברכב לא תמנע את מספר המקרים של שכחת ילדים. שרת התחבורה הקודמת יצרה דין ייחודי למכשיר מיוחד עם תקן ייחודי, שהיה עולה אפילו 2,000 שקל, במקום מכשיר שאפשר להשיג ב-20 דולר''.

בשיחה עם "כלכליסט" הוסיף קארה: ''הצלחנו לשכנע את שרת התחבורה הנוכחית שראתה שיש פה משהו הזוי ואין שום צורך להשית חובה כזו על אזרחי ישראל. מה שקורה במצב כזה הוא שאנשים יסתמכו על מערכת שיש להם באוטו וזה יפגע באחריות האישית.

''לכן אחרי בחינה מעמיקה החלטנו לבטל את התקנה. והתברר שהצוותים הבכירים במשרד התחבורה חושבים כמונו. נצטרך להביא זאת לאישור הממשלה ולאחר מכן לדיון בוועדות הכנסת, ואני מקווה שעד אמצע חודש מרץ או תחילת אפריל, ננקה את השולחן", הוסיף קארה.