סמוטריץ' ונתניהו
סמוטריץ' ונתניהוצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למה השתתפתי בגיוס ההמונים למימון הגנתו של נתניהו?

זו הרי לא תרומה לנתניהו. ברמה האישית הוא לא צריך את זה. יש לו כסף ברוך השם והוא יכול לממן את ההגנה שלו לבד. אני גם לא יודע אם הוא ירצה או יוכל להשתמש בכסף הזה.

אבל זה בכלל לא העניין.

תרמתי כי נתניהו לא עומד לדין כאדם פרטי אלא כמנהיג הימין שהמערכת המשפטית התגייסה להפיל באמצעות תפירת תיקים. ואני חלק מהימין הזה שאת המנהיג שלו ביקשה המערכת להדיח. ביקשה ובינתיים גם הצליחה.

תרמתי כי זו הדרך שלי לומר שאין לי טיפת אמון במערכת המשפט והסיכוי של נתניהו לקבל בה משפט צדק.

תראו את קריסת העדויות בתיק 4000. תראו את הנכונות של מנדלבליט לוותר פתאום על סעיף השוחד, אחרי שהכניס מדינה שלמה לטירוף והוריד את נתניהו והימין מהשלטון. תראו את השיח של הכהן הגדול של המערכת, אהרון ברק, ואת השיקולים המעוותים שלו ושל חבריו. תראו את הרעל והשנאה שפורצים בשמאל בימים האחרונים, מאז שפורסמו המגעים לעסקה. תראו את הרדיפה והשנאה והצביעות.

ידעתי לבקר את נתניהו בחריפות כשצריך היה. ידעתי לעמוד על שלי ולהתנגד בכל תוקף לממשלה שתישען על תומכי טרור אנטי ציוניים של התנועה האסלמית, אבל גם ידעתי בכל השנים האחרונות לגבות אותו מול הרדיפה המשפטית המושחתת שהוא עובר. בין כשהייתי איתו בקואליציה, ובין כשהוא השאיר אותנו באופוזיציה. אמת היא אמת והיא לא משתנה עם הפוזיציה.

השתתפתי סמלית בקמפיין גיוס ההמונים כי המאבק בדיקטטורה המשפטית הוא מאבק של כולנו. מאבק שאני נושא ומוביל כבר שנים. עוד מהקמת רגבים, ובהמשך במערכת הפוליטית, עוד לפני שכולם בימין הבינו למה זה כל כך חשוב ועוד לפני שזה הפך פופולרי כל כך.

השתתפתי כאות הזדהות עם מיליון מצביעי ליכוד ויותר, השותפים האסטרטגיים שלנו לברית ישראל המאמינה, שמרגישים בצדק שגנבו להם את המנהיג והמדינה ונוטלים מהם את הזכות הדמוקרטית לבחור את ראש הממשלה.

תראו את השנאה והבוז והגזענות שנוטפת משמאל נגד תומכיו ומצביעיו של נתניהו סביב הקמפיין הזה. כשאני צריך לבחור בין שני צדדים - אני בצד שלהם. נקודה. אני איתם.

תרמתי כאות הזדהות וסולידריות עם הכאב האמיתי ועם המאבק הצודק - מאבק של כולנו למען הדמוקרטיה ונגד הדחת ראש ממשלה באמצעות רדיפה משפטית צבועה.