יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו״ר יש עתיד ושר החוץ, יאיר לפיד, דיבר בפתח ישיבת הסיעה היום (שני) על חוק הגיוס שיובא אחר הצהריים להצבעה במליאת הכנסת, והתייחס לאפשרות שבנימין נתניהו יחתום על עסקת טיעון עם הפרקליטות.

''הממשלה תחזיק מעמד, היא לא תלויה בנתניהו. לא מישהו מבחוץ מחזיק אותה'', אמר לפיד. "הממשלה תלויה בעשייה משותפת. עשיתי עסקה עם אנשים שאני מאמין בהם".

על חוק הגיוס אמר לפיד: "עשר שנים עמדנו בהפגנות ובצמתים והבטחנו שהיום הזה יגיע. הבטחנו וקיימנו. החוק עבר לא מעט גילגולים, אבל העקרון נשאר זהה: אין דבר כזה זכויות בלי חובות. לכולנו יש אחריות על גורלה של המדינה. על הבטחון הלאומי. לכולנו יש חובה לשמור על ילדינו ולפרנס את ילדינו.

"זה לא חוק מושלם, אבל הוא יוביל לזה שיותר חרדים יתגייסו, יותר חרדים ילכו לשירות לאומי, והרבה הרבה יותר חרדים ייצאו לשוק העבודה ויהיו חלק מהכלכלה הישראלית".

לפיד המשיך: ''זה לא חוק אנטי חרדי, זה חוק לטובת מדינת ישראל. הילדים שלנו צריכים לדעת שזה שהם משרתים בצה"ל ובשירות הלאומי לא הופך אותם לפרייארים. הם צריכים לדעת שיש דבר כזה גורל משותף''.

לדבריו הנוסח של החוק שיעלה היום להצבעה נכתב על ידי אנשי משרד הבטחון. ''זה לא חוק שכתבו פוליטיקאים. הלכנו עם הנוסח של משרד הבטחון כי המטרה היא לא לריב, אלא לפתור סוגיה מכאיבה שקורעת את החברה הישראלית.

''הבטחנו שלא נעצור ולא נשקוט ולא ננוח עד שזה יקרה, ואכן לא עצרנו. כמו רוב הדברים בממשלה הזו החוק הזו הוא תוצר של שותפות נדירה של אנשים שונים מאוד שיודעים לעבוד יחד.

''אני רוצה להודות מפה לשר הבטחון בני גנץ, לשר האוצר אביגדור ליברמן, שזו הזדמנות לשלוח לו מפה איחולי החלמה מהירה, לראש הממשלה נפתלי בנט. שוב אנחנו כותבים מחדש את ההיסטוריה, ביחד''.

לפיד סיכם: ''הממשלה הזו עושה מהלכים שבמשך שנים על גבי שנים אף אחד לא העז לגעת בהם. בביטחון, בכלכלה, בחברה הישראלית. זה כוחו של המרכז. במקום סיסמאות, פשרות מעשיות שמביאות תוצאות. מבטיחים ומקיימים''.